PC Wilt Niet Optarten...

• Onderwerp starter Onderwerp starter oZi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

oZi

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Hai,

Sinds gisteren krijg ik mn pc niet aan de gang. Ik wilde even mijn computer afsluiten dus ga ik ervoor zitten en dan pats viel mn scherm weg, geen beeld. Even later ging de computer uit.

Naderhand heb ik heb opgestart maar gaat niet, ik krijg wel een groenlicht van de moederbord. En mijn DVD Speler geeft constant groenlicht.

Toen heb ik 1 voor 1 alle apparaten eruit gehaald om te kijken of er kortsluiting is, maar dat is ook niet de oorzaak.

Ik heb van alles gerpobeerd, maar hij wilt niet opstarten, procesor draait niet, videokaart ook niet, echt helemaal niks.

Maar hoe kan ik dan een groenlicht krijgen van de moederbord als bijvoorbeeld de voeding stuk is...

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Specs:
ASUS M3N Deluxe Moderbord
AMD2+ Quad Core 9850 Xenon Processor
Nvidia 8800GTS 52MB DDR3 Videokaart
500GB Intern HDD (Maxtor Diamond 22)
4GB Geheugen

Grt!

Een zwakke/brakke voeding kan b.v. nog wel genoeg stroom leveren om een ledje te laten branden, maar verder niets.

Welke voeding heb je? Merk en Wattage graag.

Een zwakke/brakke voeding kan b.v. nog wel genoeg stroom leveren om een ledje te laten branden, maar verder niets.

Welke voeding heb je? Merk en Wattage graag.

Het heeft altijd gewerkt.

GPW-500Watt.

Het heeft altijd gewerkt.

GPW-500Watt.

Nou niet bepaald een goede A-merk voeding dus, en dat zou het probleem heel goed kunnen zijn!

Een kwalitatief slechte voeding zal het steeds moeilijker krijgen om een systeem zoals dat van jou van genoeg spanning te voorzien en langzaam afsterven

Nou niet bepaald een goede A-merk voeding dus, en dat zou het probleem heel goed kunnen zijn!

Een kwalitatief slechte voeding zal het steeds moeilijker krijgen om een systeem zoals dat van jou van genoeg spanning te voorzien en langzaam afsterven

Bedankt voor je hulp!

Heb jij dan voor mij misschien een voeding a-merk van ongeveer 500watt, en goedkoop. :p

Grt!

Van afstand is iets uiteraard niet voor 100% zeker te beoordelen.
Maar alle symptomen en ook je gevolgde wekwijze wijzen in de richting van een defecte voeding.

Je zou je bestaande voeding even door kunnen (laten) meten om er zeker van te zijn.

En zoals gezegd, alles kan kapot en een slechte voeding zeker. Dat iets altijd wel gewerkt heeft betekent uiteraard niet dat het daarom niet kapot kan....
Waarom deed een auto het gisteravond nog wel en vanmorgen niet meer b.v.

goedkope voedingen gaan gewoon sneller kapot.
Goedkopere onderdelen, goedkoper fabricageproces. Op alles wordt bezuinigd.
Ze zijn niet voor niets goedkoop.

Maar ja: ik geef geen garantie dat je systeem weer opstart met een nieuwe voeding.
Ik zou als ik jou was er een van iemand lenen.

Goedkope voedingen bezuinigen ook op de beveiliging. Als een voeding kapot gaat, dan geeft het soms een piekstroom. Goede voedingen hebben beveiliging om dit op te vangen, maar goedkope voedingen geven gewoon die peikstroom door aan de andere onderdelen in een pc.
(ik denk niet dat dit bij jou gebeurd is, maar je weet natuurlijk nooit)

goedkope voedingen gaan gewoon sneller kapot.
Goedkopere onderdelen, goedkoper fabricageproces. Op alles wordt bezuinigd.
Ze zijn niet voor niets goedkoop.

Maar ja: ik geef geen garantie dat je systeem weer opstart met een nieuwe voeding.
Ik zou als ik jou was er een van iemand lenen.

Goedkope voedingen bezuinigen ook op de beveiliging. Als een voeding kapot gaat, dan geeft het soms een piekstroom. Goede voedingen hebben beveiliging om dit op te vangen, maar goedkope voedingen geven gewoon die peikstroom door aan de andere onderdelen in een pc.
(ik denk niet dat dit bij jou gebeurd is, maar je weet natuurlijk nooit)

Bedankt voor de tips.
Maar het kan dus ook aan mn moederbord liggen?

Probeer eerst even een andere voeding, dan weet je meer.....

grootste kans dat het alleen de voeding is, maar er is een kans dat het ook het moederbord is.

Ik heb mn PC aan de praat gekregen met een andere voeding.

Ik heb namelijk een nieuwe aangeschaft, Black Power 580Watt Silent (Chrome).

Bedankt Voor Jullie Hulp! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan