pc windows 98 geeft geen beeld meer maar ook het oude scherm niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
hoi , ik heb een computer uit 2000 met windows 98 erop en zo'n oud beeldscherm met tuit . ik wilde hem weer opstarten maar ik krijg geen beeldscherm meer te zien. het oude beeldscherm geeft aan : geen signaal input. wat heb ik tot nu toe gedaan:
ik heb een nieuw beeldscherm op de oude pc aangesloten , geen beeld.
ik heb het oude beeldscherm aangesloten op een nieuwe pc , geen beeld.
ps. nieuwe pc en beeldscherm werken gewoon.
Ik vermoed dat de oude pc en beeldscherm niet meer compatible is met de nieuwe systemen ,dus kan ik denk ik niets omwisselen en uitproberen.
ook denk ik dat de oude pc geen beeld signaal meer geeft.

heeft iemand een hint of tip wat ik nog kan proberen. ik ben een middelmatig pc gebruiker en geen prof.

alvast bedankt willem

Heeft de pc 1 of 2 aansluitingen voor de monitor, met andere woorden: 1 op het moederbord en een losse pci-videokaart en in welke zit in dat geval de stekker?

zover ik zie zijn het 2 vga aansluitingen en ik heb het op alle 2 geprobeerd,geen resultaat.

"No signal" betekent dat de monitor geen signaal van de kaart ontvangt. Zelfs als je een losse werkende kaart aansluit & de verbinding is goed, krijg je die melding niet. Heb je alle mogelijkheden geprobeerd?

ja maar zoals ik boven beschrijf heb ik het om en om geprobeerd met een nieuwe pc en beeldscherm(vlakke).

LCD-scherm werkt even anders, die moet aanstaan & je moet er de computer voor opstarten & zelfs dan duurt het nog even.

Kijk de BIOS even na of die automatisch de kaart kiest, of op moederbord of ingebouwd staat.
Ik denk toch dat je monitor of je kabel kapot is, maar je kan nog een andere kaart proberen.
Ja, oude kaart eerst verwijderen...

hoi TheKnight, beeldscherm werkte weer maar omdat ik geen scherm had heb ik van tevoren opp alle konoppen van het toetsenbord getikt. ik kreeg eerst een blauw scherm waar ik alles kon veranderen zoals datum , service enz. aangertikt het mainmenu. toen kwam ik in het gewone scherm weer terecht waar hij een fout aangaf en ik de optie kreeg om f1 in te drukken vorr continue. maar nu blijft mijn scherm weer zwart en gaat niet verder. iets met bios misschien of moet ik iets anders intikken op mijn toetsenbord,want scherm en pc werken wel kom ik nu achter.
aub een tip. als ik mijn pc reset start hij weer gewoon op maar na een aantal regels blijft het scherm zwart.

willem 2

Laatst bewerkt:
Hoi TheKnight het ligt niet aan het beeldscherm maar aan de pc. system32 is niet aanwezig of beschadigd.
ik sluit deze topic en ga een nieuwe vraag plaatsen.

heel veel bedankt alvast voor de moeite.

willem 2

Ah!.. Blijkbaar heb je de BIOS gevonden. Als je zodra je de computer opstart & het beeldscherm aanfloept op Esc drukt krijg je meestal het POST-scherm te zien, waar ook ergens welke toets je moet indrukken om in Setup (BIOS) te komen. Doorgaan Del, F2, F10, soms Ctrl+Alt+Esc. In Setup zit meestal ook een toets om de standaardinstellingen te laden, meestal F9. Opslaan & afsluiten. Dat wil ook wel eens helpen.

Ik wilde vanmiddag net reageren met: Een ouderwets systeem benodigd ouderwets vakmanschap, maar toen stond je laatste bericht er al.

Bovendien kreeg ik net een hond op bezoek die het als haar heilige taak beschouwd om mij achter de computer vandaan te trekken...

Als je halve Windows eruit ligt kan je weinig beginnen inderdaad. Als het lukt om te herstellen is het erg lastig om het te updaten (niet onmogelijk).

Helaas...

dag TheKnight, dank nog voor je reaktie. opnieuw willen opstarten /repareren maar dat lukt ook niet. in de bios de eerste boot device ( stond nog op floppy) veranderd naar cd rom , maar hielp ook niet. ik kreeg ook nog de vermelding CMOS checksun error defaults loaded , maar ook regelmatig de system32 beschadigd. vervolgens gegoogled op internet w.b.t. de CMOS waar aangegeven word dat het aan de litium batterij kan liggen, ook deze vervangen. hielp ook niet. ik denkt dat het jammer genoeg prullenbak werk word.
ook jij hardstiike bedankt voor de moeite of je moet nog 1 tip weten?/.
P.s ik heb nog wel een reparatie cd rom liggen ( ook xp) van mijn laptop van hetzelfde bouwjaar ( 2001) maar of ik die in een gewone pc mag doen om alles te repareren weet ik ook niet.

ik denk dat ik na je reaktie deze topic sluit.

nogmaals bedankt willem 2

Nee, Willem, sluiten maar. Helaas, maar soms is er gewoon geen redden meer aan, & dit kwalificeert wel als zo een geval...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan