PC (Windows 98) loopt steeds vast bij verbinding maken met Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitra

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2001
Berichten
5
Greetings,

De laatste tijd loopt steeds mijn pc met Windows 98 vast als ik verbinding maak.
Ik heb een ADSL-aansluiting en zogauw ik op verbinden druk, dan verschijnt heel snel dat ik verbonden ben met netwerk en dat ie paswoord en gebruikersnaam aan het checken is maar in diezelfde seconde loopt de pc muurvast en kan ik niks meer doen. Zelfs op CTRL-Alt-delete doet ie niks. Ik moet hem echt zelf uitzetten en opnieuw opstarten en zolang ik geen verbinding maak is ie prima maar als ik dat wel probeer loopt ie weer vast.
Heb zelfs geprobeerd modem (ethernetkaart) opnieuw te laten herkennen en installeren maar probleem blijft als ik weer verbinding maak.
Er moet dus ergens een conflict optreden bij het verbinding maken. Aan het adsl-kastje en de verbinding en het paswoord en gebr.naam ligt het niet want die zijn juist en werken wel op een andere pc die ik heb kunnen proberen.

Gaarne tips, adviezen en hopelijk oplossingen !

Mitra
 
Staan er al nieuwe drivers voor je Ethernetkaart op de site van de fabrikant?
Misschien zitten er bugs in de drivers die op cd zijn meegeleverd.

Misschien kunnen we meer met wat meer info.
Snelheid van processor
Hoeveelheid geheugen.
Grootte van de schijf enzovoort.

Al is 98 nou niet aanbevolen voor het internet, aangezien er veel veiligheidslekken in zitten,
en dus makkelijk virussen en hackers inkomen. Als uw pc Windows XP aan kan, zou dit veiliger zijn, en draait ook nog eens stabieler dan Windows 98. :thumb:
 
Normaliter zijn in dit land de ADSL modems altijd online en onthouden zelf login naam en wachtwoord. Jij moet handmatig deze gegevens invoeren, maar is dat programma ook nog geschikt voor Windows 98?

Let op, indien je per uur afrekent dan moet je modem beslist niet altijd online zijn...:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan