PC, WinXP langzamer met werken Adobe 7.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Is het normaal dat na circa ´n uurtje met Adobe 7.0 werken de bewerkingen steeds langzamer gaan. Wel in combinatie met Iview, waarin ik de te bewerken jpg´s bij elkaar heb staan. In Adobe maak er telkens ´n TIFF/bestand van, bewerk het en save het weer naar jpg.

Mijn systeem onder Windows XP/SP2 (met alle updates) - Zie bijlage (jpg)
De beeldschermadapter is een Ati Radeon Xpress 200 series

Na starten PC werkt alles dan weer goed, tot weer na ´n uurtje etc. etc. etc.
 

Bijlagen

  • Systeem.JPG
    Systeem.JPG
    21,4 KB · Weergaven: 31
Steek eerst maar eens een geheugenlatje van 512mb bij.
1 GB is natuurlijk nog beter.
 
Dat was ik al van plan. Ben benieuwd of ik dat dan ECHT merk.
 
Heel zeker, xp alleen heeft zeker 360mb nodig.
 
Inderdaad... wat ram erbij.... PS vreet resources, dus er gaat steeds meer over je pagefile [virtueel geheugen] lopen.... en die staat op je HD... en die is ultra sloom in verhouding tot ram.......
 
Mmm...we hebben het over Photoshop? Uitbreiding van het geheugen is nooit weg, maar kijk eerst eens hiernaar.

Ga via Bewerken naar Voorkeuren (Preferences) en dan Memory & Image Cache. Zet het aantal cache-levels op 4 en het percentage Ram te gebruiken door Photoshop op minstens 50. Zo werkt het bij mij met 512 Mb, waarvan de helft voor Photoshop, prima.
 
Laatst bewerkt:
Het aantal cache-levels staat bij mij al op 4
en het percentage Ram te gebruiken door Photoshop op 100.

Overigens, wat heb jij bij Plug/ins en scratch disks staan.
Bij first heb ik Startup staan en bij second C(1e HD van 70 Gb) en third D (Recovery HD van 6 Gb). Kan ik daar nog iets mee....... het lijkt me goed.
 
Inderdaad... wat ram erbij.... PS vreet resources, dus er gaat steeds meer over je pagefile [virtueel geheugen] lopen.... en die staat op je HD... en die is ultra sloom in verhouding tot ram.......

Allemaal goed en wel, maar hoe doe ik dit :
(en zonder konsekwenties) !
 
Laatst bewerkt:
Overigens, wat heb jij bij Plug/ins en scratch disks staan.
Daar heb je niet veel aan, ik heb één HD van 120 Gb, verdeeld in twee gelijke partities. Waar je nog wel winst kunt halen denk ik, is bij General, History States. Met dat getal leg je het aantal Undo's vast en als je een uur of langer bewerkte tiffs naar Irfanview opslaat als jpg, heb je kans dat alle Undo's van de tiffs in je werkgeheugen blijven hangen. Als die bewerkingen die je uitvoert redelijk simpel zijn en niet zoveel undo-levels nodig hebben, zet dat getal bij History States dan eens op 4 of zo. Als blijkt dat je meer nodig hebt kun je het alsnog aanpassen. En een heel simpel middeltje van mij is: even Photoshop afsluiten en heropenen, dan begin ik weer "schoon". :)
 
het percentage Ram te gebruiken door Photoshop op 100.
Ik bedacht me nog: door je gehele Ram aan Photoshop toe te wijzen, moeten alle Windows-services die altijd op de achtergrond draaien, uitwijken naar je virtuele geheugen. Dat loopt dan natuurlijk behoorlijk stroef. Houd voor Photoshop niet meer dan 50-60% van je Ram aan, zou ik zeggen.

NB: als je toch het totaal aan Ram wilt uitbreiden naar 1024 Mb of meer, dat beslis jij. Maar het is jammer als onjuiste instellingen van Photoshop je onherroepelijk dan toch weer in de problemen brengen.
 
512MB met xp is goed genoeg wanneer je veel tijd hebt, maar ik wacht niet zo graag.
Mijn schoonbroer had ook 512 zitten tot ik er een latje van 512 bijstak. Hij wist niet wat hij zag, vooral betreft opstarten van de pc.
 
1. Getal bij History States op 4 (stond op 20) en
2. RAM voor Photoshop op 60 % gezet. Eens kijken wat e.e.a. oplevert.

3. Kan ik overigens mijn instellingen bij Plug/ins en scratch disks ongewijzigd laten;
ook al maakt het kennelijk weinig uit ?

En verder de uitbreiding naar RAM 1 Gb kan natuurlijk nooit kwaad, zeker gelet op de
informatie - en ervaring er mee - van Karine.
 
Nog wat extra informatie.
Heeft het zin om in het virtueel geheugen (zie de bijlage = jpg) instellingen te wijzigen ?
 

Bijlagen

  • Virtueel geheugen.JPG
    Virtueel geheugen.JPG
    57,2 KB · Weergaven: 34
Je kunt het op "door systeem beheerde grootte" zetten.... dan wordt het maximum op 1,5 je fysiek aanwezige geheugen [RAM] gezet..... kan weinig mee mis gaan...
Scratch verhuizen geeft alleen winst als je echt 2 drives hebt [dus niet 1 drive met 2 partities]
 
Dus in Adobe Photoshop kan ik de volgende instellingen bij scratchdisk laten staan zoals hier vermeld in de bijlage ?

NB : D is hier geen tweede HD, maar een partitie van 6 Gb, waarop zich recovery bevindt.
 

Bijlagen

  • scratchdisk Adobe.JPG
    scratchdisk Adobe.JPG
    31,5 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan