Pc wordt erg traag bij gebruik kazaa

• Onderwerp starter Onderwerp starter Quo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Quo

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Goedenmorgen,

Ik heb een vraagje; sinds kort heb ik adsl (Tiscali light) met een snelheid van 256 kbs, tijdens het downloaden bij KaZaa-Lite ( als de downloadsnelheid opliep tot ca 30 Kbs) liep de surfsnelheid behoorlijk terug, het leek weer op de oude tijd met 56kb modem, ook het starten van andere applicaties op de pc liep erg stroperig. Nu had ik nog een oude Diamond Viper Ultra (32 Mb) erin zitten en daar had ik de laatste tijd nogal wat problemen mee (pc uitval enzo). Nu heb ik deze videokaart vervangen door een WinFast A340T (128 Mb) en in het begin liep het allemaal goed totdat Tiscali en KPN de surfsnelheid (zonder bijkomende kosten) verhoogden naar 384 kbs en toen begon het weer. De downloadsnelheid bij KaZaa liep op tot ca 45 Kbs met uitschieters tot 60 Kbs en nu kan ik zeer moeilijk én downloaden én tegelijkertijd een videobestand afspelen. In Windows Taakbeheer staat de cpu (900 Mhz) op volle toeren te draaien terwijl het werkgeheugen niet verder oploopt dan een kleine 190 Mb terwijl ik een 512 Mb SDram geheugen geïnstaleerd heb. Is dit verschijnsel normaal of wordt het ook tijd dat ik een zwaardere processor moet kopen?

Ik begrijp ff niet wat dit in de sectie beeldschem/lcd doet ?? lijkt me meer iets voor de sectie van je besturingssysteem.

welke windows versie gebruikje ? dan kan ik dit topic verplaatsen naar de juiste sectie.

Kan me niet voorstellen dat dit aan de videokaart zal liggen.
het downloaden en film kijken heeft in feite niets met elkaar te maken.

Ik gebruik Win XP Pro, en sorry voor het verkeerd plaatsen van deze topic, ik kon namelijk niet zo snel vinden waar de sectie over videokaarten stond en in deze sectie van de beeldscherm stonden meerdere vragen over een videokaart zodat ik hem hier dus geplaatst heb, maar mocht dit niet goed zijn alsnog mijn excuses.

Laatst bewerkt:
By the way Ron, als ik via kazaa aan het downloaden ben loopt de snelheid van de cpu (AMD) in Taakbeheer gelijk op naar 100% en blijft daar hangen.

Bijgevoegd zie je twee screenshots waarbij ik bij de eerste kazaa niet aan had staan en bij de tweede screenshot was ik wel aan het downloaden via kazaa én waarbij ik ook een videobestand aan het afspelen was. De cpu loeit hier continu op volle toeren.

Kijken of het nu wel lukt, dit is screenshot 1 waarbij kazaa niet downd.

Sorry was weer verkeerde screenshot hier is de goede

Bijlagen

• screenshot17.jpg
    screenshot17.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Hehe, eindelijk, aldoende leert men. Hier is tevens ook de tweede waarbij kazaa draait en volop downd en waarbij ik een videobestand afspeel, let op de snelheid van de cpu.

Bijlagen

• screenshot18.jpg
    screenshot18.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 21
Hier een screenshot waarbij kazaa op het einde wordt afgesloten, het gebruik van de cpu zakt met bijna 60 %!!!!! (Videobestand loopt wel nog).

Alsnog het shot

Bijlagen

• screenshot19.jpg
    screenshot19.jpg
    93 KB · Weergaven: 31
Het is een bekend feit dat video afspelen een hoop vraagt van de cpu en een amd 900 is nu niet dusdanig snel meer.

Ben net bij m'n broer geweest (heeft een 1900 Mhz) en die heeft hetzelfde euvel, langzaam starten van apps en "hakkelend" lopen van clips als hij aan het downloaden is van kazaa, en hij heeft nog een 56k modem.

dan zul je een keuze moeten maken wat je doet.

kazaa of film kijken ;) ik kan je verder geen advies geven hierin ik gebruik kazaa niet omdat ik het persoonlijk een @#$ proggie vindt.
Ik kan je dus ook niet vertellen of het nromaal is als je kazaa gebruikt dat andere zaken minder gaan lopen.

@quo

Even een offtopic vraagje.

Een kennis van mij heeft ook tiscali lite,maar op de installatie cd mist hij een bestand. nl. adinst32.dll waardoor ik het modem niet kan installeren.

Heb jij dit bestand wel op je cd? Zo ja, zou je dit naar mij willen mailen?

Sorry dat ik er tussendoor kom, maar hij zou er erg mee geholpen zijn (op google kan ik die dll niet vinden)

Tanja,

Ik heb bestand gevonden maar niet op installatie cd.
Hoe kan ik je dit doormailen, bij het knopje e-mail van jouw gebruikersnaam staat nergens waar ik een bestand kan toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan