pc wordt steeds trager; helpt aanschaf windows8?

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik werk met window7 maar mijn pc wordt steeds trager. kan het helpen als ik windows8 installeer?
 
de pc is 3 jaar oud ongeveer, van specs heb ik niet zoveel verstand waar vind ik die en welke moet je hebben?
 
Die installatie opschonen kan ook, als je W8 hetzelfde gaat gebruiken als nu die W7 zal die net zo traag worden.:)
 
Nee, is mijn bescheiden mening. Het zal zeker niet helpen. Het zal de boel vertragen.

org er voor dat je een keer je pc helemaal schoonveegt met een programma. Er zijn zat topics hierover te vinden. Verder kan je je pc van binnen ook een keer schoonmaken, voorzichtig al het stof weghalen, scheelt de helft.
Maar is de pc traag vanwege maleware en andere troep die jin de loop der jaren hebt verzameld, zal je dat eerst eens op moeten rui8men.,

Windows 8 heeft specifieke hardware nodig en zeker veel geheugen. Daarom eerst eens kijken wat voor een pc je hebt. 3 jaar lijkt niet oud, maar kan hardwarematig wel zo zijn.

Je hardware kan je vinden als je Everest download, in dat programma kan je alles over je pc vinden.
Voor nu kan je eerst kijken via Deze Computer, dan met rechts aanklikken en dan eigenschappen en dan kan je het een en ander zien. Geef dat eens door.

(tip: op een wat oudere pc kan je heel makkelijk Linux draaien en hoef je dus geen nieuwe hardware te kopen.)
 
deze computer --> eigenschappen.
daar staat welke processor je hebt en hoeveel geheugen.
ook zou je het merk en het model(nr) van je computer kunnen geven,

je zou windows opnieuw kunnen instaleren, dan is je computer zo goed als nieuw. (je hoeft niet perse windows 8 te instaleren. als je de cd van windows 7 nog hebt kun je die ook opnieuw instaleren)

of

je kunt je computer opschonen dmv ccleaner, hiermee schoon je je computer op en kan je zorgen dat bestanden niet automatisch laden bij het opstarten van windows zoals bijv skype enz.
bij configuratie scherm --> programma's kun je alle overbodige programma's uninstallen en verder kan je je harde schrijf defragmenteren als dit niet automatisch wordt gedaan
 
Als je uitvoert wat gijs1 zegt, maak dan eerst een backup van al je bestanden, dat wordt zo vaak vergeten!!

Heb je een verborgen partitie op je pc met de recovery, dan kan je ook je pc naar fabrieksinstellingen zetten, zodat je weer een schone win 7 krijgt.

Maar eerst maar eens laten zien wat voor een pc je hebt.
 
deze computer --> eigenschappen.
daar staat welke processor je hebt en hoeveel geheugen.
ook zou je het merk en het model(nr) van je computer kunnen geven,


ik was met vakantie, daarom reageerde ik niet. ik heb me wezenloos gezocht naar 'deze computer' en 'eigenschappen'. ik herinner met dat wel van een vorige versie van windows, maar onder windows7 vind ik dit niet terug..

Wat betreft de suggestie van femke over de verborgen partitie: ik heb niet echt een idee waar het over gaat, maar het zou natuurlijk het ei van columbus zijn.
 
ga naar een willekeurige map, in het menu aan de linkelkant staat computer,
klik daar met je rechtermuisknop op en klik op eigenschappen. onder het kopje systeem staat dan je cpu en je ram.
 
ga naar een willekeurige map, in het menu aan de linkelkant staat computer,
klik daar met je rechtermuisknop op en klik op eigenschappen. onder het kopje systeem staat dan je cpu en je ram.

cpu: intel,corel duo cpu E7500 @ 2.93 GHz 2,93 Ghz
windows prestatie index 3,7
RaM 4 Gb (3,00 beschikbaar), 32 bits
 
Nou, dat is toch niet echt een verkeerde pc, om het zo maar te zeggen.
Maar dan nog zal het niet helpen. In het begin misschien maar later ook niet meer. Net wat Lange Pier zegt, als je hem gebruikt onder Win 8 zoals je de pc gebruik t in Win7, zal het niets uitmaken.

Gewoon eerst maar eens doen wat ik zei, even de boel opschonen en kijken of je een recovery partitie hebt. Mocht je toch besluiten om Win 8 er op te zetten, zorg dan eerst voor een beck up van al je belangrijke zaken.

ps. is het een desktop of laptop?
 
dank voor je reactie. hoe maar ik een zodanige backup dat ik alles makkelijk terug kan zetten als het mis gaat?
 
Hallo iedereen,

Betreft de installatie windows 8,

Als jouw pc 3j oud is zal deze zeker NIET in aanmerking komen voor windows 8.(jouw hardware binnenin is té veel verouderd --> Je kan het noemen één uit de prehistorie als je het vergelijkt met een nieuwe pc)

De pc's die voor windows 8 zijn geschikt zijn degene die aangekocht zijn na oktober 2011 (precieze datum ken ik niet, maar jouwe is sowieso ouder dan dit hé);)

Dat wil niet zeggen dat je je pc niet kan updaten maar je loopt wel een verhoogd risico met problemen achteraf zoals compatibiliteit, hardware, etc...)

Conclusie:

Jouw pc komt eigenlijk niet in aanmerking voor windows 8.
Probeer het probleem op te lossen met opschonen van de pc.

Mvg gast0187
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier

Ik heb jouw link bekeken en daar moet het uiteraard ook aan voldoen(ik ken weinig desktops met een processorkloksnelheid < 1Ghz met windows 7), ....

Hmm, dan heb ik ergens verkeerde informatie gelezen op het internet.
Ik had deze voorwaarde echter op een betrouwbare site gelezen, als ik de link vind voeg ik deze toe dan kan je het eens controleren.(de info die ik vond)

Het was op de site van hp dat ik dit las: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&docname=c03586263

Ikzelf heb een hp, mischien is dit alleen voor hp computers bestemd dit artikel.

en daar staat --> Als u uw computer voor 1 oktober 2011 hebt gekocht, heeft HP geen drivers voor uw model computer getest of ontwikkeld.
Daarom kan een upgrade van uw computer moeilijk of onmogelijk zijn.

En het gevolg hiervan zijn toch compatibiliteitsproblemen(kans dat programma's opeens niet meer werken zoals printer, etc ...), of niet soms?

Mvg gast0187
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor info: niet installeren dus!
maar wie heeft antwoord op mijn vraag onder #14?
 
ik moet nu weg, ik zal eens zoeken!










































































dank in ieder geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan