Pc wordt warm, rede onbekend...

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hallo,

Ik heb een vraag. Wanneer ik Windows gewoon op start wordt mijn pc best warm...
2S9Bp.png
En ik weet niet echt of dit een goed temp. is...
Dus daar heb ik dus een vraag over.

Verder heb ik de pc laats helemaal schoon gemaakt en ik heb er nog steeds last van...
Zal ik dit kunnen verhelpen met koelpasta? of is er een andere reden?

Is er ook een ander manier om dit te verhelpen?

En als ik koelpasta nodig heb, is het moeilijk om dit op de bepaalde plekken te plaatsen?

Verder heb je hier nog wat info over mijn pc.

Ik hoor het graag:thumb:

windows 8 zelf erop gezet op een oude pc ?

Het is een zeer nieuwe pc, van ongeveer 1 jaar. Het moest lukken wat ik heb gevraagt op deze site.
En ja ik heb het er zelf op gezet.

@nickvtje,

Ik vindt de temperaturen nog niet verontrustend, als je hem toch omlaag wil hebben zal je toch aan betere koeling op CPU moeten denken of een betere flow in de behuizing.

Zal hier bij koelpasta ook helpen of zal ik echt een hele nieuwe koeling moeten hebben voor de laptop? En wat zal ik dan moeten hebben?

Laatst bewerkt door een moderator:
@nickvtje,

Sorry, had niet verder gekeken dan mijn neus lang was. Zag nu dat het hier om een laptop ging. Is de laptop los geweest bij de schoonmaak ? Zie vaak dat stof zich heeft opgehoopt bij de fan en het koelblok van de CPU.

Ik kan hem nog niet helemaal open maken, want dan vervalt mijn garantie. Maar ik heb bij de fan met een buisje hoge lucht druk wat er in gespoten. Toe was hij al een stuk koeler.
Ik zou hem wel kunnen open maken, want ik heb ongeveer nog 2 maanden garantie er op. Dan zal ik even naar stof zoeken.

Dan zal ik dat vanmiddag doen ;)
DAn vertel ik wel of het een beetje heeft geholpen.

Hallo

Hier staat vermeld hoe je snel/eenvoudig een laptop zuiver kunt maken .... meestal zelfs zonder demonteren .

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Indien je op sporadische basis dit eens doet , kan dit ook lukken met van die "persluchtflesjes" ....

Voor veel/sterke vervuiling helpen deze niet meer , en dien je echt met luchtdruk (compressor) te werk te gaan.

Ventilator wel blokkeren .... tegen de normale airflow in werken.

Peter

Met persluchtflesjes heb ik het al ge probeert. Hier door is hij een stuk koeler gebleven maar nog steeds rond de 50-60 graden...
Ik kan mijn pc ook best moeilijk open maken, en ik moet dan de hele achterkant open maken op bij de koeling te kommen :/

Laatst bewerkt door een moderator:
@nickvtje,

Ik heb een aantal quotes verwijderd. Het is niet nodig te quoten als je direct op iemand reageert. Gebruik hiervoor de knop snel reageren of reageer op vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan