PC ( XP ) blijft maar ratelen : nieuwe PC ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zonnig

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Dag allemaal,

Mijn pc loopt een aantal malen per dag vast. Wat ik dan ook doe, niks werkt. Hij ratelt achter elkaar door. Het lijkt wel alsof hij voortdurend aan het defragmenteren is, maar het kan best zijn, dat het helemaal niks te maken heeft met defragmentatie, maar met het feit dat ik echt te weinig geheugen heb ? Mijn computer is ook verouderd. Ik denk dat al die updates van Microsoft mijn pc veel te traag hebben gemaakt.

Ik wilde starten met een eigen webwinkel, maar dat gaat helaas niet door. In die periode had ik natuurlijk een snellere pc nodig met meer geheugen.

Wat ik als 'consument' echt nodig heb, weet ik niet.
Helaas zit ik op dit moment zonder werk en zit ik qua kosten absoluut niet te wachten op een pc. Ik zie echter geen andere oplossing. Ik moet solliciteren en start deze week met mijn eigen website. Ik heb gewoon een pc nodig.

Mijn voorkeur gaat uit naar een laptop, maar aangezien ik graag achter een groot beeldscherm werk, heb ik dan direct weer een dure dockingstation nodig. Althans dat denk ik. Misschien zijn er ook universele voor bepaalde merken ?

Ik ben geen gamer, maar ik ga wel starten met een eigen website. ( Ik ga er vanuit, dat dit kan met een gewone pc. )

Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar een pc van 6 a 8 GB, alleen vraag ik mij af of ik dit echt nodig heb. Is een pc met 4GB voor privé gebruik wel snel genoeg of moet ik binnen no-time dan wel een nieuwe aanschaffen ?
Hoeveel moet de rest van het geheugen gaan worden ? 500 GB ?

Als ik door een bedrijf een pc laat bouwen, ben ik dan veel goedkoper uit ? Laptops kan je zeker niet op maat laten bouwen ?

Ik heb begrepen dat de Acer niet zo'n goede behuizing heeft en dat je bij Dell / Accer of Asus, vastzit aan McAfee. Dit wil ik absoluut niet.

Mijn huidige pc..............nou hier schok ik nogal van :
PC : XP 2002
Kloksnelheid 448 MB, 1,20
Totaal fysiek geheugen : 512 MB
Beschikbaar geheugen : 52,38 MB
Totaal virtueel geheugen : 2GB
beschikbaar virtueel geheugen : 1,96 GB

:) Dat ziet er volgens mij niet goed uit.

Laatst bewerkt:
Wat is de vraag?

Nieuwe PC? wat is het budget?

Deze goed laten lopen?
Welke foutmeldingen?

Al een log neergezet op een site waar ze dat controleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan