Pc zakelijk gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

heerenveen

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Hallo,

Ik heb een systeem, en die wil ik graag alleen zakelijk gaan gebruiken dus alleen
office (word excel enz) er op laten draaien en internetten.
Maar hij is nu nog iets aan de trage kant kan iemand mij vertellen wat ik het beste
kan aanschaffen zodat hij iets sneller wordt dat het wat mooier draaid ?

Amd Athlon (tm) Processor
Kloksnelheid: 988 MHz
256mb ram-geheugen.

Hij zit in een netwerk dus draaid m.b.v. een server.

Met vriendelijke groet, Heerenveen

Tip: herinstalleer heel windows, er blijven namelijk altijd sporen achter van je prive gebruik.

mvg phantom

dan zal u moeten gaan denken aan een kleine upgrade van uw pc, zoals werkgeheugen vergroten. Uw pc is natuulijk al redelijk oud..

haha nee, upgraden is niet nodig. Ik heb zelf een p3 met 256mb geheugen, die start sneller op als mijn nieuwe vista laptop:D (mijn pc heeft ook windows xp prof)

stel als thema in: klassiek, geen achtergrond.
schakel alle visuele effecten uit.
Schakel via services.msc onnodige services uit. (bijvoorbeeld themes omdat je geen echt thema meer gebruikt).

Ja zo ken ik er ook nog een paar...ik heb zelfs een P2 met 128MB aan de praat gekregen met XP pro. Wacht maar tot je echt iets wilt gaan doen...
Het geheugen uitbreiden is het beste dat je kunt doen naar liefst 1 GB want........

Ervaring leert dat een zakeliijk systeem nogal wat taken open heeft staan. Als ik zelf even kijk dan heb ik zo 10 tot 15 taken open staan...4 x Word, 2x Excel, Scribus, Inkscape, Gimp, Explorer, 6 x Outlook 2 x acrobatReader

Dus trek er paar tientjes voor uit en haal geheugen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan