PC zeer traag en uiteindelijk onbruikbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter D422
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

D422

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2010
Beste mensen,

Ik speel vaker games met een vriend die net over de Duitse grens woont. We spelen vaak MW2, GTA IV, en meerdere RTS games. Vorige week kreeg hij last van lagg spikes tijdens mw2, het was alleen een beetje irritant. Hij heeft wat onnodige processen gesloten etc, zonder resultaat.

Sindsdien is het alleen maar erger geworden, hij had gister zo'n harde lagg tijdens mw2, dat spelen volgens hem onmogelijk was. Hij heeft toen op mijn advies zijn harde schijf gecontroleerd op fouten, de schijf is volgens HDTune nog helemaal foutloos. Ook heeft hij gedefragmenteerd en gescanned op malware met Malwarebytes en op virussen gescanned met Avast, allemaal zonder enig resultaat. Malwarebytes vond een klein beetje malware, heeft dat ook verwijderd, maar dat verhielp het probleem niet.

Toen heb ik hem aangeraden zijn pc open te maken en voorzichtig met de stofzuiger even de fans schoon te maken en de binnenkant van de pc voorzichtig te ontdoen van stof. Hij weet zeker dat hij voorzichtig is geweest, en dat hij geen ESD heeft gehad, maar na zijn schoonmaakbeurt is de hele pc zo traag geworden dat Windows Vista x32 er een kleine 8 minuten over doet om op te starten, waarna hij nog eens 10 minuten bezig is met het openen van programma's zoals xfire of msn.

De hele pc is nu zo traag dat hij er nauwelijks mee kan werken, een Skype gesprek voeren is onmogelijk.

Hij heeft toen alle kabels voorzichtig gecontroleerd etc, zonder resultaat. Dit allemaal gebeurde gisteren. Vanmorgen sms'te hij dat zijn computer weigerde om op te starten, er gebeurde helemaal niets, alleen een zwart scherm.

Zijn specs:
Intel Q6600
2GB Ram
Windows Vista Ultimate
Mobo weet ik niet.

Iemand enig idee? Als iemand een oplossing weet dan zou dat zeker op prijs gesteld worden, we hebben volgende week vrijdag een grote lanparty geplanned, en het zou jammer zijn als hij er niet bij kon zijn.

D422

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan