PC zegt: Harde Schijf moet geformatteerd worden. Wat nu!?

• Onderwerp starter Onderwerp starter WeKra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WeKra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2010
HELP!

Ik hoop dat ik op het goede adres ben, inclusief subfora.

Mijn situatie en probleem:

Ik heb een laptop, Acer Extensa 5220, die in principe lekker werkte. Daaraan gekoppeld heb ik een Externe Harde Schijf van 250 GB, van Trekstore. Ik heb zeker anderhalf jaar met de externe harde schijf gewerkt. Veel muziek, foto's en andere BELANGRIJKE bestanden staan op de schijf. Ik heb zelfs programma's op het apparaat gezet die vanaf daar af aan werkte.

Tot vandaag.

Al de hele week deed mijn computer vaag. Langzaam, traag, niet werkend. Zo nu en dan gooide hij zelfs 'Windows Explorer' eruit, waarna ik alles opnieuw kon opstarten. Dat was ik zat. Dus, ik heb mijn laptop herinstalleerd (Lees: De instellingen terug gezet, C schijf gecleaned enzo) en nu werkt mijn laptop in elk geval weer als een wonder. Maar nu die megabelangrijke externe harde schijf. Die werkt niet meer. Als in; Wanneer ik 'm aansluit en in 'Deze Computer' de schijfmap wil openen, mijn computer na een tijdje zegt: 'Schijf F moet geformatteerd worden'. MAAR DAT WIL IK NIET :S

Hoe en wat kan ik doen zodat mijn schijf weer werkt? In elk geval zodat ik de data eraf kan halen, de schijf kan formatteren en het er weer op zetten. Ik moet wel zeggen, van de 250 GB (232 GB eigenlijk) is er nog maar 27GB vrije ruimte over.

Ik ben naar een vriend gegaan en getest of hij het daar deed. Op een laptop met Windows 7. Ook daar zegtie dat ik 'm moet formatteren. Ik wil het nog proberen op een computer met XP, maar de kans wordt kleiner en kleiner.

Wat kan ik doen?

Help me!

En dit is te doen voor een EXTERNE harde schijf? 't Lijkt erop alsof het voor interne schijven is bedoeld.

Hoi !

M.i. moet het wel kunnen bij de juiste bios-insteling.

Zo niet: haal de schijf uit de behuizing en hang 'm rechtatreeks aan je PC.

Greetz,

Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan