pc zei "plof", stonk en deed niets meer. Voeding kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Mijn pc stond gewoon te draaien tot er opeens een "plof" klonk, het begon te stinken, en vervolgens was hij zo dood als een pier. Als ik nu de stekker in het stopcontact steek en ik zet de pc aan, gebeurt er helemaal niks. Zou dat de voeding zijn??
Dat is een Asus PSU model ATP-165AAP voor een pundit barebone. Volgens mij zijn die in Nederland bijna niet te krijgen.
mvrgr. Kanyarat.

als er geen lichtjes gaan branden ,of ventilatoren die gaan draaien is het de voeding ja

Ik was er al bang voor:( Ik heb internet al afgezocht voor een voeding maar dat type is natuurlijk nergens te vinden. Heeft iemand enig idee??

Waarschijnlijk door overspanning, of misschien per ongeluk op een of ander manier de spanning van pcopgelaaid

haha heb je cker aan het rooie knopje op de 8er kant van je voeding gezeten

als je die omzet naar de amerikaanse standaard krijg je over spanning en gaat je voeding stuk zoals waarschijnlijk in dit geval kijk maar even op dat rode schakelaartje water staat 230 of dat ander weet niet pcies hoeveel dat amerikaanse is.....

suicide zei:
haha heb je cker aan het rooie knopje op de 8er kant van je voeding gezeten

als je die omzet naar de amerikaanse standaard krijg je over spanning en gaat je voeding stuk zoals waarschijnlijk in dit geval kijk maar even op dat rode schakelaartje water staat 230 of dat ander weet niet pcies hoeveel dat amerikaanse is.....

Dat hoeft helemaal niet, ook een condensator kan zomaar kapot gaan, dan heb je precies hetzelfde effect.

Overigens is het zeker en achterkant :p

HaHa

Het is een kleine smalle voeding voor een pundit barebone. Voor zover ik kan zien is die wat anders dan de gebruikelijke voedingen. Ik zal maar eens rond gaan bellen.

Laatst bewerkt:
Dat zal lastig worden

Ben benieuwd of je iets vind.

Als je van knutselen houdt kun je de Shuttle voeding via Alternate proberen, is iets groter (250 watt voor de maten zou ik de barebone moeten open maken).

Zelf heb ik voor een zelfbouw project nog een voeding van 150 watt gekocht 10 x 12,5 x 6,3

Eric.

De maten van de Asus ATP-165AAP zijn nogal uitgevallen, nl. 20x8x4,2 cm. (lxbxh).
Op een engelse site kwam ik er een tegen maar dat zal wel moeilijk worden. Azerty en Alternate hebben ook niets wat in de richting komt:confused: .

Ja, dat lijkt er wel heel erg op. Ik ben de hele tijd aan het zoeken op het modelnummer. Die Asus pcu was 165W en die jullie gevonden hebben 250W. Maakt dat nog verschil uit en kan ik die zo gebruiken?

Nee hoor, dat maakt niet uit. Je houdt wat stroom 'over' (lees capaciteit) maar dat maakt niets uit (beter te veel dan te weinig)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan