pc ziet geen printer in netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudweer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2001
Ik heb een netwerk utp thuis liggen.
ik kan via mijn netwerk wel op het net.
nu heb ik een netwerkprinter gekocht.
deze word alleen niet gevonden.
Weet iemand wat ik over het hoofd zie.
Ruud

Je printer zal op ip niveau gezocht moeten worden. De printer wordt niet automatisch geinstalleerd.

Als je een configuratiepagina afdrukt zul je het huidige ipadres zien van de printer. Komt deze overeen met je netwerk kun je middels je webbrowser in de printer komen.

PHP:
Je printer zal op ip niveau gezocht moeten worden. De printer wordt niet automatisch geinstalleerd.

Als je een configuratiepagina afdrukt zul je het huidige ipadres zien van de printer. Komt deze overeen met je netwerk kun je middels je webbrowser in de printer komen.

Hoe bedoel je dat ze moeten overeenkomen.
Moet mijn ip adres van mijn internet en van mijn printer moet gelijk zijn?

Het is nu zo dat de utp kabel 1 lampje continu laat branden en de andere met vaste regelmaat laat knipperen.
Zou hier ook iets mis mee kunnen zijn?
Ruud

Wat voor een netwerkprinter heb je? En zat er ook een handleiding bij hoe je het apparaat op het netwerk kunt krijgen?

Volgens mij is de uitleg vrij helder.

Allereerst moet je weten wat je interne iprange is. Ga op een pc naar start, uitvoeren en type daarin cmd en druk op OK.

In het nieuwe scherm typ je in: ipconfig /all en noteer de gegeven en vermeld ze hier.

Aan de hand daarvan kan er opgemaakt worden wat er in de printer gezet dient te worden.

Wat je ook nog kunt doen:

Ga in de handleiding naar pagina 25 en volg de aanwijzingen van netwerkconfiguratiepagina afdrukken en vermeld de gegevens wat er bij ipadres, gateway subnet enz staat.

kijk ik ben opeens een heel stuk verder.
Momenteel heb ik wel een ip verbinding.
Probleem is nu hoe moet ik de printer aansturen. Hij wil steeds de opdracht via de usb poort verzenden en kan niet via de utp werken.
heb geprobeerd een printer toe te voegen maar dat lukt niet krijg alleen de usb printer in beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan