pc ziet geen router/netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroyw

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2001
mijn ouders hebben een draadloze router gekocht voor hun pc en laptop, maar als ik alles installeer en de netwerkkaart aanzet doet ie het niet. althans hij ziet geen netwerken bij beschikbare netwerken.....

hun gebruiken upc chello en een upc modem.....

heb al geprobeerd diverse malen pc uit te schakelen en router modem enz.

gr leroy

draadloos installeren doe je normaal eerst met een kabeltje aangesloten.
heb jij dat ook gedaan.

nou de kabel zit er nu aan, anders had ik dit bericht niet kunnen typen. dus de router werkt wel... maar ik kan geen draadloos zien

dat upc modem kun je daar 1 computer met draad op aansluiten of meerdere?/
welke draadloze router is er gekocht.

ik denk dat het aan mijn netwerkkaart ligt. als ik de usb dongle gebruik doet hij het wel, maar dat was niet de bedoeling...

wat kan ik doen??

is de netwerkkaart draadloos.
staat deze op automatisch een ip adres ontvangen
kijk een s bij hardware of de kaart goed geinstalleerd is...dat kun je zien als er een geel vraagteken bij staat.

ja is draadloos het is een prism 802.11g wireless adapter (3890)

en ja hij staat op automatisch

het is wel een 802.11g, maar dan een pin i pci adapter....

je link kom ik niks verder mee, want de netwerkkaart in mijn pc en mijn laptop ziet geen beschikbare netwerken......

gr. leroy

zet de firewall eens uit.
Kijk of dat wil helpen.

Omdat beide computers het netwerk niet zien: staat SSID in de router wel aan??

firewall uit helpt niet. en ssid staat wel aan.

met de usb dongle doet hij het wel he.

nou ik denk dat upc hun bagger router maar eens terug moeten brengen. watvoor router adviseren jullie???

Dat jij geen verbinding kan krijgen via die router, dat betekent nog niet meteen dat de router bagger is.

Als het zo is dat de software van de netgear nog geïnstalleerd is(welke je dus nodig hebt voor de USB-dongle) dan kan je die het beste eerst eraf halen.
Dat kan je doen door de CD erin te doen en dan daarvia te deinstalleren.
Dit is nodig omdat het nog wel eens wil gaan buggen als je meerdere programma's op de computer hebt staan om draadloos verbinding te maken.

Als die eraf is dan wil het wel voorkomen dat de windows Wireless Zero Configuration niet meer aan staat.
Dit kan je aanzetten via:
- Start
- Uitvoeren
- intypen: services.msc [enter]
- opzoeken: Wireless Zero Configuration
- Deze aanzetten en dan ook op automatisch opstarten zetten

Dan kan je de standaard windows draadloze tool weer gebruiken.
Om verbinding te maken via draadloos hoef je niet eerst het netwerk te zien als je het via vernieuwen opzoek. Je kan zelf een verbinding aanmaken.

Je gaat naar:
- Start
- Configuratiescherm
- Netwerkverbindingen
- Daar staat een draadloze netwerkverbinding.
- Rechtermuisknop op die draadloze verbinding
- Kiezen voor eigenschappen
- Dan ga je naat het tabblad: Draadloze netwerken
- Kiezen voor: Toevoegen

- SSID invullen
- Netwerkverificatie is: WPA-PSK
- 2x de sleutel invoeren
- Bij het tabblad: Verbinding nog even aanvinken: Verbinding met dit draadloos netwerk maken als het binnen bereik is

Als je dat hebt gedaan, dan kan je je verbinding nog een paar keer vernieuwen en dan moet hij automatisch verbinding maken.

nou ik zal alles nogmaal morgen proberen als ik weer bij mijn ouders ben.

ik had de dongle als eerste instantie sowieso al niet gebruikt, maar alleen om te testen of uberhaubt wel werkte.

maar ik zal je tip proberen.

maar even het volgende:

ik zie staan locatie: upc helpdesk!!!
betekent dat dat je een medewerker van upc bent!?

zo 1 die mij toen ik heel vriendelijk om een beetje uitleg vroeg mij zij dat ze mij niet mochten helpen omdat het geen product(de draadloze netwerkkaart in pc/laptop) en daarna brutaal de verbinding verbrak?

mijn vraag is: mogen jullie geen mensen helpen die een router kopen bij upc en vervolgens de dongle niet willen gebruiken maar hun geintegreerde kaart niet helpen of was het dat de bepaalde persoon niet wilde helpen

dit moet je trouwens NIET verkeerd opvatten hoor, maar ik had het meteen al een beetje gehad toen ik meteen werd afgekapt en de verbinding zelfs werd verbroken...

en ben nu zeer verrast dat ik upc helpdesk zie staan.

Ik ben hier gewoon voor mijzelf, niet voor UPC.

Op de Helpdesk mag geholpen worden als er gebruik wordt gemaakt van: èn de UPC router èn de UPC USB Dongle.
Dit is gedaan omdat de configuratie op de computers/laptops nogal eens van elkaar willen verschillen en we niet van plan zijn om de allemaal uit ons hoofd te gaan kennen oid.

nou ik heb het geprobeerd, maar er gebeurt niks. hij ziet nog steeds geen netwerk.

de laptop is vista, maar komt op hetzelfde tegen.....

nog meer ideeen??

nou het is voor de helft opgelost. eindelijk wat een gepiel zeg.

op de laptop zit een knopje waarmee je de netwerkkaart uit en aan kunt zetten. dat schijnt altijd op laptops te zitten, maar ik heb eigenlijk nooit met een laptop gewerkt. hahahaha. maar hij doet het nu. hij vondt meteen een aantal netwerken in de buurt plus die van mijn ouders.

nu de pc nog. maar iig bedankt voor de hulp tot zover

leroy

enig idee of er op mijn pc ook zo'n schakelaar ergerns moet zitten......

het is een aldi pc van 4 jaar oud

nou dat is ook opgelost. wat heb ik gedaan!

ik heb eerst de usb stick geinstalleerd, daarna de kaart in de pc aangezet en toen zoals hiervoor beschreven handmatig inloggen op de router en dat werkte!!

usb stick eruit en hij bleef het doen. heeeujjjj

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan