PC ziet harddisk vaak niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHeineken

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Berichten
17
Hallo, ik had een groot probleempje.

Ik heb een Samsung HD501LJ harddisk en als ik mijn computer opstart ziet hij de harddisk niet. Dan zecht hij dat er niets is connect. Als hij hem toch ziet, dan start de computer heel traag op en hapert hij een beetje. Moet ik een nieuwe kopen?
 
Ik zou eerst de harde schijf backuppen (alles wat je wilt bewaren er af halen). Dan zou je de hele harde schijf moeten formatteren en Windows opnieuw moeten installeren. Of is het je 2e schijf?
 
Ik zou een nieuwe harddisk kopen, Windows opnieuw installeren op een defecte schijf schiet niet echt op imho.
 
Ik zou de raad van Andreazzz volgen Nw schijf kopen kan dan altijd nog
 
Laatst bewerkt:
Prima, maar leg dan ook uit aan TS dat het wel een risico is, nu ziet ie em af en toe niet, maar er komt een keer, dan geeft hij volledig de geest en een backup kun je dan uiteraard vergeten (buiten het feit dat je uren verspild hebt aan een installatie op een defecte schijf).
 
Niet geschoten is altijd mis. En wat is tijd verspillen in je hobby ?
 
Ik hoop niet dat je dit bij klanten ook zo doet :D
True, in mijn geval is het geen hobby meer.
 
ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt

sluiten
 
Al zou het een klant zijn, wat dan nog? Als je je pc gerepareerd hebt, kan je altijd nog van die schijftooltjes gebruiken om te kijken of er iets grondig mis is met je harde schijf. Zo ja, nieuwe, zo nee: Backup terugzetten en geen nieuwe schijf nodig. Ik heb altijd zo'n hekel aan van die computerbedrijven die zeggen: ja, de harde schijf is kapot. Het is eigenlijk beter om een nieuwe pc te kopen. Ja zeg, ******* ff op.
edit: awesome, er is scheldwoordfiltering :p
 
Windows zit er op, hijs begonnen met het gek doen nadat ik 61 updated had geinstalleerd
 
Bios batterij was leeg, vervangen en er zat een Trojan.Agent.CK op de harddisk.
 
Weer 80 piek uitgespaard. Bios batterij kan waarschijnlijk het probleem niet zijn, hij start immers standaard van 1 schijf op. Anders zou hij helemaal niet meer werken/vragen om op te starten van cd.
 
Ik had ene DVD lezer en HDD via sata. Hij vond geen eentje. Alleen soms als je geluk had vondie hem totdat ik de batterij had vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan