pc ziet harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

xboxtim

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
IK heb een externe harde schijf die niet zichtbaar is bij deze computer. Als ik hem aansluit hoor je wel het betreffende geluidje en ook bij apparaten en printers zie ik de harde schijf staan.

Kijk dan in Schijfbeheer of hij daar zichtbaar is en wijs de schijf dan een beschikbare drive-letter toe ( H /J / K o.i.d. )

Wat heeft u voor besturingssysteem? Is de schijf al gebruikt en geformatteerd?

Ik zie hem bij schijfbeheer staan. Ik weet alleen niet hoe ik hem aan een letter moet toewijzen. Verder heb ik windows 7 en is de schijf in het verleden vaker gebruikt.

c3fa957cc2ce0f646304e88bbba59817.png

Ik denk dat ik wat anders moet doen. Ik kan alleen een letter toewijzen of wijzigingen bij ''C'' en ''Door systeem gereserveerd''.

Bij ''Schijf 1'' kan ik geen letter toewijzen

Re-muisknop op de grijs ge-arceerde "schijf 1" en kijk eens wat dat menu te bieden heeft wat dan tevoorschijn komt?

Nieuw eenvoudig volume
Eigenschappen
Help

Nieuw eenvoudig volume dan maar doen? Betekent dat dat bestanden die op de harde schijf staan kwijt zijn?

Nieuw eenvoudig volume gedaan. Ik zie hem nu maar kan er niet in omdat hij geformatteerd moet worden.

Is er nog een manier waarop ik eventueel die bestanden wat erop stonden nog kan verkrijgen?

Als er data opstaat die je wilt bewaren zou ik eerst met een recovery-programma proberen. Het lijkt erop alsof de partitie van de schijf RAW is.
Als je een nieuw volume maakt gaat hij daarna formatteren voor een drive-letter wordt toegewezen en dan wordt het zeer moeilijk nog iets van die data terug te halen.
Wat wordt er getoond als je op "eigenschappen" klikt..?

Bij het nieuw volume maken vroeg hij of ik dat wilde met of zonder formatteren. IK heb zonder gedaan. Als ik hem nu bij computer rechter muisknop eigenschappen doe bij de harde schijf staat er gebruikt en beschikbaar 0 bytes.

Welk recovery programma raad je me aan te gebruiken?

Probeer Recuva eens.

In het hoofdvenster van Recuva, wat verschijnt nadat je een kleine map hebt gescand, moet je bij geformatteerde schijven rechtsboven op Advanced klikken. Dan op Opties en een afvinkje zetten bij het tabblad Actions in het vakje "scan for non-deleted files (for recovery from damaged or reformatted disks)"

De taak waar de schijf eerst voor werd gebruikt is vast niet in een standaard Windows computer maar misschien in RAID (samenwerkende schijven) of een gecomprimeerd volume geweest want die moest nog geformatteerd worden. Dat zal uitmaken wanneer u de bestanden die er op stonden weer wilt kunnen zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan