pc ziet hd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puschkin_Vibe

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2003
Berichten
72
zoals jullie in de titel al kunnen zien
mijn pc ( en ook de bios ) ziet mijn nieuwe harde schijf niet (maxtor DiamondMax Plus 8 ATA/133 HDD 40 GB) :confused:

vanmiddag gehaald bij erkende zaak en meteen ermee aan de slag gegaan oude hdd eruit nieuwe erin xp pro cd erin en starten maar
begon goed (op het niet vinden van bestand driver.cab na) liep het lekker

toen ging de hele handel op nieuw opstarten en tot mijn verbazing begon de installatie weer van voor af aan dus ik dat zit wel goed dus laten gaan

dit gebeurde tot 3/4 keer toe
ik had nix aan de jumpers op de nieuwe hdd gedaan voordat ik hem erin deed want die staan meestal goed op een nieuwe hdd

ik ben er vanavond ook nog mee bezig geweest tot ongeveer kwart voor tien en toen heb ik mijn oude hdd er weer in gedaan waar alles goed op staat

heeft mijn probleem te maken met het niet vinden van driver.cab op de cd of is er iets anders aan de hand ?

wie kan me helpen?

bij voorbaat alvast bedankt

groeten jeroen
 
neej het is een originele win xp pro cd en de hdd die nu in mijn pc zit draait met diezelfde xp pro
 
heb je wel geformateerd ?
staat de boot volgorde wel goed ?
 
ja formatteren deed in eigenlijk vanzelf maar dat vond ik ook raar want waarom formatteer je een lege hdd

boot volgorde stond op moment van installeren op cdrom c a
 
zoals jullie in de titel al kunnen zien
mijn pc ( en ook de bios ) ziet mijn nieuwe harde schijf niet
--------------------------------------------------------------------------

Snap ik niet! een Hd formateren die niet! in Bios wordt herkent!!??
 
neej idd bandit die vat ik ook nie helemaal maar hij formateerde hem wel

maar de hdd word tot nu toe nog steeds niet herkend niet in de bios en niet in het opstart scherm

maar het rare van het verhaal is hij werd zonder jumpers wel als slave gezien en toen zat ie er ook als enigste hdd in
 
Ik volg het ook niet helemaal, een inderdaad niet herkende HD kun je in zijn geheel niet benaderen, in de bios wordt aangegeven?????
En kun je daar de boel op autodetect zetten, zit je steker wel goed op de HD, zit er op de flatcable nog een HD of cd/dvd, haal die eens los, zorg ervoor dat de jumper op cable select staat en plaats de laatse steker van de cable op je HD, dan zou er toch wel actie moeten komen.
 
Een HD formateren die niet herkent wordt in de BIOS??????
Dan is er dus een wonder gebeurt!!!
Ik loop al een 43 jaar mee, maar dat is mij nog nooit gelukt!
DUS vertel ,leer ik ook weer wat!
 
heb ik allemaal al geprobeerd jjw

de hdd is splinternieuw volgens de sticker geproduceerd op 21-02-2005 dus daar ligt het niet aan en op de maxtor site kan ik ook al nix vinden

ik ben nu ff door mijn eigen oplossingen heen

auto detect heb ik algehad ziet ie nix helaas

de enigste drive die die vind is me rom speler en die hangt aan zijn eigen flat cable

misschien ook handig om te weten ik heb een pentium mmx 200 MHZ daar zit nu een mini hdd (2 GIG) in en die draait wel gewoon onder XP pro

ook vaag dat dat wel gaat en met een hagel nieuwe 40 GIG hdd gaat hetniet
 
Weet je het merk ook van je moederbord en eventueel het type, het zou zo kunnen zijn dat het moederbord de HD niet ondersteund, dan heb je leuk geld weggebracht en hopelijk een bonnetje gekregen zodat je mischien je geld mag terug vragen.
Maar goed, weet je deze info van je moederbord??
 
Een HD formateren die niet herkent wordt in de BIOS??????

nou bandit ik deed de hdd erin xp rom erin en draaien maar
lege hdd heeft natuurlijk geen partitie (nu wel) en toen vroeg ie of ik wou formatteren

had nie veel meer keus dan accepteren
 
we zijn nu iets van 24 uur verder en nog steeds hetzelfde

hdd word nog steeds niet herkent maar via de pc van mijn vriendin heb ik wel xp op die hdd gekregen dus

dan zou je denken dat hij gewoon opstart

niet dus

als ik de pc aanzet word ie wel gezien maar hij blijft steeds opnieuw opstarten

ook dat vind ik vreemd want dat moet ie normaal niet doen

zoals ik al eerder aangaf ik ben door mijn oplossingen heen

wie o wie is de persoon die met DE oplossing komt voor mijn ( en misschien ook dat van een ander? ) probleem??

nogmaals groeten van jeroen
 
toch wil ik graag weten of de HD nou wel of niet gezien wordt door de bios.....
Het is namelijk simpel niet mogelijk om de HD aan te spreken als deze niet wordt gezien door de bios, simpel om de reden dat het moederbord dan niet weet wat hij met een apparaat moet doen als deze niet herkend wordt als een apparaat.
Als jij niet weet waar je heen moet kom je er ook nooit.

Ten tweede, als je Win XP hebt geinstaleerd op een andere pc dan kun je last krijgen op je eigen pc, de verwijzingen van het register zoals hij nu geinstaleerd is, is gebaseerd op de indelling van de andere pc, dus niet die van jouw, dat zou probleen kunnen geven.
Ook eigenlijk hetzelfde verhaal, het register wil graag links maar bij jouw pc zo hij rechts moeten gaan, dat gaat dus niet.
 
ik heb in mijn bios (bij het cmos scherm) alles met de schijven op auto staan en als ik de pc opstart word de hdd nu welgezien als master maar als ie alle "schijven" heeft gevonden blijft ie opnieuw opstarten

ik heb de xp via de pc van mijn vriendin erop gezet omdat via mijn eigen pc het bestand driver.cab steeds niet werd gevonden op de cd

ik ben ondanks dat hij niet normaal opstart aan het denken om de schijf te partitioneren in 2 delen
1 deel van 30 gig en dan een deel met het restant wat over blijft

ook dit heb ik via de pc van mijn vriendin geprobeerd maar hetl ukt me niet

ik heb net een site gevonden waar het opstaat hoe te partitioneren met FDISK maar daar begrijp ik uit dat dan je windows er weer af moet en eerlijk gezegd wil ik dat niet doen (liever niet formatteren maar als het nietanders kan dan moet het maar)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan