Pc ziet intern geheugen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markibm

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Ik heb een laptop ibm thinkpad R40E 2684-5AG
Mijn laptop heeft 2 kaarten van 512 MB erinzitten dus 1gb
Maar als ik op lenovo kijkt zie ik dat maar 1 slot actief is om kaarten te lezen dus vandaar bij het opstart scherm dat er maar 512 MB staat (de bovenste)
Maar als ik de onderste eruit haal(andere 512) zegt windows xp ineens dat die minder werkgeheugen ziet.

Doe ik ze later weer erin zegt acces ibm: 512 mb nog steeds maar windows xp 496 mb?
Dus dan zit er 1 gb in -> opstartscherm vermeld 512 mb-> en windows xp 496 mb?

Doe ik er later weer er 1 uit halen -> 512 MB-> opstartscherm nog steeds 512 MB-> windows XP 396 ofzo?

Laatst bewerkt:
Ik zie trouwens dat regedit het ineens niet meer doet heeft dat ermee te maken?:o

Download de pc wizzard 2008 en kijk na installatie eens even rond en vertel ons wat je allemaal hebt gezien (mobo, chipset, geheugen)

Ik zie hier staan :
Fabrikant IBM Corporation
Moederbord IBM 26845AG
Chipset ATI RS200/RS200M
Intel Mobile Celeron @ 1700MHz
Fysiek geheugen 1024 MB (2x 512 DDR-SDRAM)
Videokaart ATI RADEON IGP 330M
DirectX Versie 9.0C

Even later -> Configuratie Totaal geheugen 496 MB

Start het ding eens in het bios en kijk wat dáár gezegd wordt over het geheugen?
Daarna, kijk in het configuratiescherm bij systeem. Wat wordt dáár over het geheugen geschreven?

Start het ding eens in het bios en kijk wat dáár gezegd wordt over het geheugen?
Daarna, kijk in het configuratiescherm bij systeem. Wat wordt dáár over het geheugen geschreven?

Bios ibm -> 496 MB
Configuratiescherm systeem -> 496 MB

Maar het begin scherm (Acces IBM zelf) zegt 512 MB te zien

Ik zie later weer met dat andere programma staan
Fabrikant IBM Corporation
Moederbord IBM 26845AG
Chipset ATI RS200/RS200M
Intel Mobile Celeron @ 1700MHz
Fysiek geheugen 1024 MB (2x 512 DDR-SDRAM)
Videokaart ATI RADEON IGP 330M
DirectX Versie 9.0C

Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij dan juist logies!

mijn oude laptop kan ik instellen hoeveel geheugen ik hem geef en standaard staat hij op 8 mb..

Dat lijkt mij dan juist logies!

mijn oude laptop kan ik instellen hoeveel geheugen ik hem geef en standaard staat hij op 8 mb..

Hoe kan je dat dan instellen en wat is het nut ervan om lagere getallen neer te zetten!?
Dus als ik ipv 2 kaarten van 512 MB er 1 van 1024 in stopt is dat dan beter?

Nee, tenzij het DDR1 geheugen is. DDR2 geheugen werkt juist sneller bij 2 geplaatste reepjes.

Nee, tenzij het DDR1 geheugen is. DDR2 geheugen werkt juist sneller bij 2 geplaatste reepjes.

Ik heb een DDR gewoon 1 dus?
Dus 2 DDR1 van 512 mb vervangen door 1 DDR1 van 1024?

En hoe zit dat met video gedeeld geheugen? Hoe hoger het getal hoe beter :P?
En wat als je het lager zet?

Hoe hoger het getal, hoe beter beeld je krijgt. De truuk is om een mix te vinden, sommige applicaties hebben veel rekenkracht van de processor nodig, e.e.a. in samenhang met de geheugenhoeveelheid.
Games daarentegen mogen graag een snelle videokaart met veel geheugen hebben.

Ik denk idd. dat je 1024 ram hebt, maar dat sommige applicaties waarmee je het bekijkt de hoeveelheid ram die voor de videokaart wordt gereserveerd, niet weergeven als beschikbaar geheugen.

Hoe hoger het getal, hoe beter beeld je krijgt. De truuk is om een mix te vinden, sommige applicaties hebben veel rekenkracht van de processor nodig, e.e.a. in samenhang met de geheugenhoeveelheid.
Games daarentegen mogen graag een snelle videokaart met veel geheugen hebben.

Ik denk idd. dat je 1024 ram hebt, maar dat sommige applicaties waarmee je het bekijkt de hoeveelheid ram die voor de videokaart wordt gereserveerd, niet weergeven als beschikbaar geheugen.

Maar ik concludeer dus 2 DDR1 512 -> vervangen door 1 DDR1 1024<?
POE DURE GRAP! :eek:

Nee, waarom zou je? Als de theorie klopt, dan houd je na het plaatsen van die 1 giga nog steeds maar dezelfde 512 over, juist omdát er geheugen voor het videogbeuren wordt gedeeld. Gewoon lekker laten zitten die twee reepjes.

Nee, waarom zou je? Als de theorie klopt, dan houd je na het plaatsen van die 1 giga nog steeds maar dezelfde 512 over, juist omdát er geheugen voor het videogbeuren wordt gedeeld. Gewoon lekker laten zitten die twee reepjes.

Ja maar hij ziet maar 496 MB ipv 512 dus dat valt mee
Er zitten 2 repen van 512 In nou zie ik op de ibm leverancier site dat 1 socket available is!
Zal die daarom maar 496 Mb (512-videogeheugen) pakken ? ipv 1024 omdat die ene gewone niet wordt toegelaten?

Dit staat er namelijk :
64-bit Double Data Rate (DDR) non-parity SDRAM memory
PC2100 at 266MHz
Two 200 pin SO-DIMM memory slots, one slot is pre-populated with 128MB or 256MB, leaving one socket available
Supports up to two 512MB SDRAM SO DIMMs
Supports maximum memory up to 1.0GB

Het staat er: dat je mobo 2 slots ondersteunt met 512 elk en dat héb je nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan