PC ziet Niet al het geheugen,

Status
Niet open voor verdere reacties.

henrydev

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Goedenavond vrienden van helpmij (A)

ik heb een probleem waar ik maar niet achter kan komen,

ik heb de volgende setup naast mij staan te ronken en er is iets wat niet echt klopt,

Processer : Intel Core i7 975 Extrem Edition
Moederbord : Asus Rampage ii Extreme
Grafisch : 3x 8800 Ultra
Geheugen: CZ Gold XTC Triple Channel Kit - Geheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 2000 MHz / PC3-16000 -
Voeding : Antec treupower 1000 Watt

Windows 7 Ultimate 64bit

nou is het volgende het probleem,

ik heb 6gb aan geheugen en ze zitten alle 3 in de blauwe bankjes, maar als ik in me computer kijk , via Deze Computer , ziet ie maar 4,00 GB en met pc wizard 2009 ziet ie 6,00 gb.

hoe kan dit , gebruikt me computer nou 4,00 of toch 6,00 maar dat ie dat niet leest ofwat.. ik heb al in de bios zitten zoeken maar kan niet echt wat vinden ofzo..

hoe los ik dit op., Mvg Henry

Laatst bewerkt:
ik denk dat je een 32 bit versie ( windows 7 ?) heb draaien,en daarom ziet en gebruik ie maar 3,2 gig van je geheugen.

met de 64 bits versie ziet ie het wel.

edit, ik lees dat je wel de 64 bit versie heb, dan moet ik het antwoord vooralsnog schuldig blijven.

Laatst bewerkt:
ik denk dat je een 32 bit versie ( windows 7 ?) heb draaien,en daarom ziet en gebruik ie maar 3,2 gig van je geheugen.

met de 64 bits versie ziet ie het wel.

nouuu.. ik doe deze computer en dan kijk ik bij systeem daar staat wat voor processor ik heb , en hoeveel geheugen en daaronder staat : Type systeem : 64-bitsbesturingssysteem

nouuu.. ik doe deze computer en dan kijk ik bij systeem daar staat wat voor processor ik heb , en hoeveel geheugen en daaronder staat : Type systeem : 64-bitsbesturingssysteem

ik zie nu net je edit , sorry ;)

Het klinkt stom maar, je computer gebruikt het geheugen wel maar herkent hem niet.
Ik lees dat je een 64 bit systeem heb. Deze systemen kunnen 6GB werkgeheugen wel gebruiken maar niet herkennen..

Maar je hoeft je zoiezo niet druk te maken, want je moet het met windows 7 wel heel bond maken wil je boven je 4gb werkgeheugen komen.
Het windows 7 systeem is zoiezo al stukken lichter als VISTA en kan zelfs op een pentium 3 gedraaid worden;)

Hopen dat hier in de toekomst een update voor komt..

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben..

Groetjes,
Suarez69

Ik zit alles nog eens rustig door te lezen..
Maar ik wil wel nog even zeggen dat je het snelste systeem hebt wat er op dit moment te koop is! (voor een normaal budget)

-->Respect<---

Maar ik denk dat je dat al wist:P
;)

Het klinkt stom maar, je computer gebruikt het geheugen wel maar herkent hem niet.
Ik lees dat je een 64 bit systeem heb. Deze systemen kunnen 6GB werkgeheugen wel gebruiken maar niet herkennen..

Niet?

Vreemd dat ik gister nog een notebook geinstalleerd heb (64bit met 6GB geheugen) en die zag toch echt dat er 6GB in zat

Wat zie je bij : Start > Zoekopdracht > typ: Dxdiag > =Systeem > Geheugen = ?? RAM

Niet?

Vreemd dat ik gister nog een notebook geinstalleerd heb (64bit met 6GB geheugen) en die zag toch echt dat er 6GB in zat

Nou in jou geval herkent ie hem dan wel. Dan plaats ik een correctie, in sommige 64bit systemen[/B;)]. Ik ben het 1x zelf ook tegen gekomen.

Groetjes,
Suarez69

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan