PC ziet nieuwe brander niet !

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnyBoy

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
In mijn pc zat een cd-rom en een cd-brander. De oude cd-rom heb ik vervangen door een nieuwe cd-brander, dus heb ik er nu 2. Het probleem is dat zowel Verkenner als bij Hardware de nieuwe cd-brander te zien is maar de oude niet meer. Als ik dan zoek naar gewijzigde apparaten verschijnt de oude cd-brander plots wel, ook in Verkenner. De oude staat als master, de nieuwe als slave.
Wat zou er hier misgegaan zijn?

Alle tips zijn welkom.

Ik zal de jumperinstellingen nog eens checken. Bedankt !

Het probleem blijft hetzelfde. De jumpers staan juist, maar zelfs in de bios is er maar 1 cd-rom te zien. Als ik in windows xp, bij apparaatbeheer op "zoek naar gewijzigde apparaten" klik, komt de "verdwenen cd-rom" tevoorschijn. en werkt alles perfekt totdat ik de pc opnieuw opstart. Het probleem blijft dus ! Suggesties zijn welkom !:rolleyes:

Probeer het eens met een andere cdrom lader of schrijver (van een vriend of familie,...). Dit probleem kan bij het nieuwe apparaat liggen.

Als ik maar één cd-brander aansluit, de oude of de nieuwe, ziet de pc die direkt. Samen lukt het niet !

Zoals ik al zij; dat kan aan het nieuwe apparaat liggen. Heb ooit zo'n Samsung cd-writer gehad en die wou niet samenwerken met de cd-rom. Bleek een fout in het apparaat te zijn.

Het probleem ging niet weg en heb ik dus maar de oude cd-brander eruit gehaald en een gewone cd-rom bijgeplaatst. Probleem is nu opgelost !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan