PC ziet router niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnkiwi

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Na een herinstallatie van XP ziet de PC de Router niet meer en krijgt geen IP-adres.
Mijn router is een E-Tech(WGRT)
Kan iemand mij verder helpen?

Groet John

Na een herinstallatie kan het voorkomen dat de netwerkdrivers nog niet geinstalleerd zijn. Heb zelf ook het probleem dat XP de netwerkkaart niet standaard herkend.

Kijk even in Apparaatbeheer of daar nog onbekende hardware staat.
Start --> Instellingen > Configuratiescherm --> Systeem
Tabblad Hardware
Klik op Apparaatbeheer.

Check ook even of de kabel goed vast zit :D

Is je adaptor geinstalleerd?
Kijk eens in apparaatbeheer.

Grtz.

Een 1394 'netwerkkaart' is de firewire aansluiting waar je (met een aparte kabel) met een andere pc met firewire een netwerk mee kunt maken.

Dit is dus NIET de netwerkkaart die je voor je Internet gebruikt, die staat er nu nog niet bij, blijkbaar.
Zoek dus naar apparaten met een geel uitroepteken of een rood kruis ervoor in Apparaatbeheer.

Succes,

Tijs.

Oke daar zal ik vanavond naar kijken.
Ik dacht dat het de netwerkkaart was.

Moet ik anders de netwerkkaart eruit halen en opnieuw erin plaatsen
zodat hij hem als nieuwe hardware ziet?

groet John

Als je in Apparaatbeheer geen (netwerk-)apparaat ziet met geel uitroepteken, dan is de netwerkkaart niet herkend als aanwezig. In dat geval zeker even de netwerkkaart eruit halen, (evt. contactjes schoonmaken met alcohol), en weer terugplaatsen (goed vastklikken etc.).

Tijs.

Hallo iedereen:D

Nadat ik de netwerkkaart opnieuw had ingezet, verliep de installatie van nieuwe hardware
weer goed en installeerde hij de drivers.
Na opnieuw opgestart te hebben zit ik nu dus op deze computer weer met internetverbinding.

dus mensen bedankt:thumb: voor jullie hulp.

groet John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan