PC 'ziet' webcam niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skivva

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Hallo,

mijn windows xp computer ziet mijn Trust webcam niet meer wanneer ik deze aansluit.
De windows-installatie van mijn computer is recent hersteld. Voordat dit gedaan was, werd de webcam nog wel herkend.
Het lampje van de webcam zelf brandt, maar de computer geeft geen enkel teken van herkenning. Geen 'nieuwe hardware gevonden' melding of 'aansluit geluidje'. Bij het aansluiten van een andere webcam geldt hetzelfde. Bij het aansluiten van een externe schijf op dezelfde usb-poort zijn er geen problemen.
Ik heb de driver van Trust al verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Dit had geen succes.
Waar zit het probleem? :confused:

Alvast bedankt!

Misschien is 1 van je USB poorten niet geïnstaleerd.
Kijk ff bij aparaat beheer.

dit staat in zijn vraag

Hallo,

mijn windows xp computer ziet mijn Trust webcam niet meer wanneer ik deze aansluit.
De windows-installatie van mijn computer is recent hersteld. Voordat dit gedaan was, werd de webcam nog wel herkend.
Het lampje van de webcam zelf brandt, maar de computer geeft geen enkel teken van herkenning. Geen 'nieuwe hardware gevonden' melding of 'aansluit geluidje'. Bij het aansluiten van een andere webcam geldt hetzelfde. Bij het aansluiten van een externe schijf op dezelfde usb-poort zijn er geen problemen.
Ik heb de driver van Trust al verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Dit had geen succes.
Waar zit het probleem? :confused:

Alvast bedankt!

gr Daniël

Aan de usb-poort kan het dus niet liggen, aangezien mijn externe schijf er wel op aangesloten kan worden. De webcam zelf zou het probleem ook niet moeten zijn, aangezien het lampje wel brandt, en een andere webcam ook niet wordt herkend.
Bedankt in ieder geval voor je antwoord.

- doet je webcam het op msn of niet?
- en heb je een cd'tje gekregen bij je webcam met de drivers? zo ja installeer dat eens.

gr Daniël

- nee, op msn wordt er geen videoapparaat gedetecteerd. Bij geen enkele video applicatie of site. Computer geeft dus totaal geen melding van hardware die wordt aangesloten, ook geen 'onbekend apparaat' of iets dergelijks.
- het stuurprogramma heb ik al opnieuw verwijderd en met de cdrom weer geinstalleerd. Daarna nog steeds geen verandering.

Inmiddels is duidelijk dat het probleem zeker niet bij de webcam ligt, maar bij de computer. De externe harde schijf wordt nu namelijk ook niet meer herkend. Mist er een update? Ligt het aan het moederbord? Of zal ik het door iemand met verstand ervan moeten laten oplossen?

Sorry was dit topic inmiddels vergeten.
Ik heb de usb-controllers verwijderd bij apparaatbeheer, nadat die automatisch opnieuw werden geïnstalleerd bij het opstarten van de computer was het probleem verholpen.

Ik, en vermoedelijk miljoenen andere helpmij.nl gebruikers, kunnen alleen maar toejuichen dat je toch nog iets laat weten dat het opgelost is, en hoe je dit hebt gedaan!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan