Hoi,
Het zit zo, ik heb mijn hele computer geupgrade (op processor en moederboard na) Nieuwe voeding, videokaart, hardeschijf (SSD) en werkgeheugen dus. Alles werkt, behalve het werkgeheugen.
Als ik het oude bankje van 2GB in het eerste slot zet, loopt hij prima. Ik kan de BIOS in, hij start Windows normaal op. Niks aan de hand.
Zodra ik de 2 bankjes van 4GB in zet, komt hij in een soort loop terecht. Hij laat het Moederboard POST scherm zien, dan wordt het beeld zwart en laat hij opnieuw het POST scherm zien. Tevens kan ik nu ook niet de BIOS in.
Ik heb echt goed opgelet bij het kopen van het werkgeheugen, dat alles klopte en overeen kwam, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
Nu heb ik al meerdere dingen geprobeerd:
- 2GB bankje en 4GB bankje in computer
- Beide 4GB bankjes in 2 zwarte slots
- Beide 4GB bankjes in 2 blauwe slots
- 1 4GB bankje in slot 1 (eerste zwarte slot)
- 2GB bankje in 1ste zwarte slot en 2 4GB bankjes in 2 blauwe slots
- BIOS gereset
Maar niks werkt, hij blijft maar in die loop zitten... Ik ben echt door m'n idee�n heen, weet een van jullie een oplossing?
Dit zijn mijn relevante specs:
Moederboard: ASUS P7H55-M
Oud geheugen: KVR1333D3N9/2G (1 bankje van 2GB)
Nieuw geheugen: KVR13N9S8HK2/8 (2 bankjes van 4GB)
Alvast bedankt!
Groetjes,
Guido
Het zit zo, ik heb mijn hele computer geupgrade (op processor en moederboard na) Nieuwe voeding, videokaart, hardeschijf (SSD) en werkgeheugen dus. Alles werkt, behalve het werkgeheugen.
Als ik het oude bankje van 2GB in het eerste slot zet, loopt hij prima. Ik kan de BIOS in, hij start Windows normaal op. Niks aan de hand.
Zodra ik de 2 bankjes van 4GB in zet, komt hij in een soort loop terecht. Hij laat het Moederboard POST scherm zien, dan wordt het beeld zwart en laat hij opnieuw het POST scherm zien. Tevens kan ik nu ook niet de BIOS in.
Ik heb echt goed opgelet bij het kopen van het werkgeheugen, dat alles klopte en overeen kwam, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
Nu heb ik al meerdere dingen geprobeerd:
- 2GB bankje en 4GB bankje in computer
- Beide 4GB bankjes in 2 zwarte slots
- Beide 4GB bankjes in 2 blauwe slots
- 1 4GB bankje in slot 1 (eerste zwarte slot)
- 2GB bankje in 1ste zwarte slot en 2 4GB bankjes in 2 blauwe slots
- BIOS gereset
Maar niks werkt, hij blijft maar in die loop zitten... Ik ben echt door m'n idee�n heen, weet een van jullie een oplossing?
Dit zijn mijn relevante specs:
Moederboard: ASUS P7H55-M
Oud geheugen: KVR1333D3N9/2G (1 bankje van 2GB)
Nieuw geheugen: KVR13N9S8HK2/8 (2 bankjes van 4GB)
Alvast bedankt!
Groetjes,
Guido