pc zit in opstart loop

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucci

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Situatie:
http://tweakers.net/gallery/247470/sys

Toen ik gisteren na een windows update de pc opnieuw wilde opstarten was er schijnbaar een fout opgetreden en vroeg hij om de bekende keuzes 'veilige modus, normaal opstarten' enz. Maar toen deze weer mislukte, raakte de pc in een opstart loop..

Probleem:
Ik krijg wel beeld (geen videokaart probleem dus)
Ik kom de bios niet meer in.
Lampjes mobo blijven branden.
Geen piepjes (nog nooit gehoord, weet geeneens of ie dat wel kan ;))

Al gedaan:
Moederbord batterij een uur eruit gehad.

Weet één van jullie wat het probleem zou kunnen zijn.. Voordat ik mn hele pc uit elkaar ga halen..

Alvast bedankt!

Welkom bij de Helpmij!

Echt redelijk ongelooflijk! Na een Windowsupdate die kennelijk een opstartprobleem veroorzaakt, de cmos batterij verwijderen en terugplaatsen, echt ik heb er geen woorden voor :shocked:
Waarom kun je het bios niet in? Zet de machine uit, zet 'm aan en hengst op de toets om het bios in te komen (Esc - F1, Del etc. etc. ???) Je zal echter in het bios niets meer hoeven te veranderen, dan heeft de batterij verwijder actie al voor je geregeld.

Mogelijk bestaat er nog hoop voor je:
trek alle kaarten uit de machine, (geluidskaart, netwerkkaart etc. etc., vanzelfsprekend voor zover aanwezig)
Verwijder tevens een eventueel 2e reepje geheugen.
Probeer nú de machine eens te starten.
Wil die aan? Plaats onderdeeltje voor onderdeeltje terug.

Tot slot, welke deskundige heeft jou geadviseerd om na een Windows update en een vermoedelijk daardoor hangende machine, de cmos batterij te verwijderen?

Laatst bewerkt:
Ten eerste, bedankt voor je reactie.

Daarnaast; ik weet niet zeker of de update zelf de oorzaak is, maar t is wel toevallig idd..

Ik kan de bios niet in omdat ie heel kort het beginscherm laat zien, en dan sneller dan normaal op zwart springt. Ik heb heel vaak en snel op alle combinaties die je zegt gedrukt, maar geen reactie.. Alleen opnieuw de loop in...

Ik heb het al wel met 1 reepje geheugen geprobeerd (ook verschillende combi's) maar geen resultaat.
Ik zal morgenvroeg de onderdelen stuk voor stuk verwijderen, nu geen zin meer in :)

En niemand heeft mij geadviseerd om de batterij eruit te halen. Dat had ik zelf gegoogled :o Maar het kon geen kwaad zeiden verschillende fora..

Dat kan wel degelijk kwaad. Stel dat je een bepaald type geheugen hebt (1066) en dat er een moederbordtype inzit dat die geheugensnelheid eigenlijk standaard niet ondersteunt, anders dan na het veranderen van de timings? De pc bouwer heeft dat dan keurig netjes voor de aflevering ingeregeld en door het verwijderen van de batterij zou je deze tweak omzeep hebben geholpen waardoor het systeem trager is geworden.
Zo zijn er diverse biostweaks (denk aan Raid 0,1,5) die je met een reset helemaal vernaggeld. De machine start NOOIT meer op, dat garandeer ik je. (Tenzij 'iemand' de Raid configuratie herstelt)
Leve het advies van het W W W!

Laatst bewerkt:
Oke, dat klinkt logisch..

Kan ik dan het geheugen uit de pc van mn vriendin erin stoppen om te kijken of het daar aan ligt? Die heeft ddr2-800 erin zitten.

Ik denk; ik vraag het eerst, voordat ik het doe en alles nog verder in de soep loopt ;)

Nee, als de geheugentimings zouden zijn veranderd naar 'standaard' dan ben je hooguit een heel klein beetje performance kwijt, maar het niet opstarten daardoor is niet aan de orde.

Ik heb zonet mn pc zo kaal mogelijk opgestart.
Zonder 2e hd, toetsenbord, muis, dvd.
Maar nog steeds zelfde verhaal.. Nog steeds direct na bios opstart, op zwart, en weer opnieuw opstarten. Nog steeds geen mogelijkheid om toetsenbord te gebruiken. Gaan geen lichtjes branden van toetsenbord. Ook andere ramplank heeft geen effect.

Begin lichtelijk geirriteerd te raken.. Weet iemand wat dit kan zijn? Wat kan ik nog doen?

Ik ga er vooralsnog vanuit dat je wel degelijk het bios in zou moeten kunnen. Alleen, wélke toets je daarvoor moet gebruiken.............
Check de website van de (mobo)fabrikant welke toets het betreft. Misschien was het niet één van de door mij genoemde.

Laatst bewerkt:
Ik ben er heel zeker van dat het wel de del toets is. ik ben met die toets regelmatig in de bios gekomen.
Misschien nog andere inzichten?
alvast bedankt voor je geduld

Gokje: als het een USB toetsenbord betreft, een andere USB poort proberen?

Alle fans gaan draaien, voedingsfan, cpufan, VGA fan, eventuele andere aanwezige fans?

Chips, die ken ik nog niet. Vista had een repair optie : DVD erin op een toets hengsten en dan de hersteloptie gebruiken.
7 zal het ook wel hebben vermoed ik en dan maar hopen dat je een toets kunt indrukken waaardoor van DVD wordt gestart. Als dat mag ben je mogelijk van je probleem af.

Laatst bewerkt:
Heb je de mogelijkheid om een ander toetsenbord te proberen? Ik moet nu helaas even offline, ik ga het lezen.

Laatst bewerkt:
Ik heb t tobo waar ik nu op typ ook al in verschillende poorten geprobeerd, zonder reactie.

Tenzij iemand met 'het' idee komt wat er aan de hand is, kan ik nu nog alleen maar een paar zwartgallige scenarios bedenken zoals:
- voeding die niet helemaal lekker meer is (redelijk onwaarschijnlijk / toeval?)
- toch het andere geheugenreepje proberen?
- processor defect................
- moederborddefect..............
- is de pc (behoudens die cmos batterij) open geweest en / of verplaatst geweest en is mogelijk een aansluiting losgeraakt (bijv. een USB -> mobo aansluiting?)

Jouw grote probleem nu is even dat het toetsenbord niet meer werkt, dus troubleshooten v.w.b. Windwosreparatie is niet aan de orde en dát nu maakt het even zeer, zeer lastig.

Ik ben bang dat wanneer niemand anders met een advies meer reageert, je toch hard na moet gaan denken over het wegbrengen naar een reparateur die gereedschappen heeft om het e.e.a. door te meten.

Stuur eens een berichtje naar bijv. Crash, Harry Snor en MrMusic en vraag of zij eens naar dit topic willen kijken. Als ook die geen listige truuk meer voor je kunnen verzinnen, ga er dan maar vanuit dat het tijd wordt voor een pc reparateur. Stuur hun vooral géén inhoudelijk mailtje, want de meeste Helpmijmensen reageren NIET (willen niet reageren) op problemen die ze via de mail krijgen aangereikt, daar is immers het forum voor. Aandacht vragen voor een vervelend probleem is andere koek. Vraag in de mail alleen óf ze eens naar dit topic willen kijken. Mail dus alleen de link en vraag er aandacht voor.

Wat mij in jouw probleem niet aanstaat is de toevallige samenloop van Windows update en hetgeen verderop gebeurt. Die combinatie vat ik niet.
Er schiet mij nóg iets te binnen? Hoe groot schat jij de kans in dat jij met je vingertjes sluiting hebt veroorzaakt en / of iets anders op / van / bij het mobo hebt vernield, anders dan alleen maar per ongeluk losgetrokken?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan