pc zit in opstart loop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even meegelezen en ik verdenk toch in eerste instantie nu de voeding en als tweede het moederbord.
Toeval? Kan, maar ja, toeval bestaat soms wel

Hoi !

Na een bios-reset is het logisch dat je toetsenbord niet meer wer, als het een USB-toetsenbord is tenminste.

Immers, door de bios-reset, staat alles "terug naar af" en staat de functie "enable USB keyboard" als " disabled".

Dus eerst een PS2-bordje + muis aansluiten, dan zien we verder.

Greetz,

Harry.

Harry, je hebt een punt, alleen geldt het m.i. niet voor alle biossen. Ik werk hier op een machine waarvan ik de afgelopen 2,5 jaar, 2x het bios heb moeten resetten en daarna werkte mijn (draadloze) USB toetsenbord + muis zonder dat ik in het bios ook maar iets hoefde te veranderen.

Voor topicstarter is dit iig weer een nieuwe invalshoek voor zijn probleem.
Dit biedt 'hoop' voor TS!

Hoi !

@gast0225 (moet even wennen aan die naam, hoor) ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben, maar het is me regelmatig overkomen.

Hier staat altijd een oud PS2-bordje standby voor dit soort problemen.

Ik ben er bijna zeker van dat @TS dan tenminste weer in z'n bios kan komen.

Greetz,

Harry.

Ik ben dan ook blij voor TS dat jij met deze nieuwe invalshoek voor het probleem 'vers bloed' in dit topic hebt gebracht. Dat was ook een beetje waarop ik hoopte toen ik eerder in dit draadje jullie namen noemde.
Ik ben reuze benieuwd of 't TS gaat lukken en of we daarna dan eindelijk aan het 'echte' probleem van TS kunnen gaan sleutelen.

Helaas is het probleem erger dan ik had gehoopt..

Een zeer vriendelijke medewerker van de Saturn wist mij te vertellen dat mijn processor brak is.. Hij had dit scenario vaker gezien, en condoleerde mij met het verlies :cool: :(
Hij zei dat de processor aan t werk wordt gezet, vlak na de bios gestart wordt, nou en dat is precies het punt waarop hij dus weer vastloopt en in de loop gaat.

edit: heb het voor de zekerheid even geprobeerd via een ps2 tobo, maar nog steeds zelfde verhaal.
was wel een heldere invalshoek, had ik nog niet aan gedacht :)

Laatst bewerkt:
Jammer dat vrijdag de 13e (kennelijk) weer zijn bijgeloof van 'ongeluk' bewijst. (Zie mijn bericht van 14.00 uur............. ;) :evil: )

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, da's jammer......maar: heeft de Saturn-medewerker de CPU daadwerkelijk getest, of spreekt hij over "ervaringen in het verleden" ??

Immers: een defecte CPU zonder een aantoonbare reden (zoals koelings problemen, overklok-ellende, corrupte voeding) komt nauwelijks voor.

En ik heb @TS niet gehoord over gillende biossen, te hoge overklok- of andere problemen !

Ik zou er graag meer van horen.

Greetz,

Harry.

Sorry voor mn late reactie, maar hierbij alsnog:

Hij sprak over ervaringen in het verleden, maar hij was er zeker van dat het de cpu was. als andere componenten stuk zouden zijn, zouden er andere problemen zijn, zei hij. dit was een typisch voorbeeld van een defecte cpu.
ik geloof m daar wel in, deze specifieke medewerker ken ik ook wel persoonlijk en hij heeft er echt heel veel verstand van. (dus niet een jongetje van 16 die wat bijverdiend :) maar een volwassen man die sinds zn jeugd al systemen bouwt)

Ik heb de cpu een klein jaar geleden tweedehands gekocht. (doe ik ook nooit weer)
En als ik er achteraf naar kijk, dan had ie ook wel wat vreemde dingen.. De cpu gaf constant de ene core aan als 31c en de andere als 39c. Daarnaast was bijna elke overklok teveel voor m.. in t begin wilde ik m natuurlijk een beetje testen, maar verder dan 3,3ghz kwam ie niet.. (stock 3,16). Dus sindsdien gewoon stock laten lopen met default setting in de bios.
Schijnbaar dan toch ergens een tik van over gehouden ofzo, en het had dus voor de rest niets te maken met de update die ik daarvoor had gedaan.
Morgen komt mn nieuwe cpu binnen (q9400) en als ik m geplaatst heb, zal ik nog wel een reactie geven. Zo kan alles uitgesloten worden..

Er is eindelijk een oplossing voor mijn probleem gevonden.

Het was m'n moederbord.

De man die mij heeft geholpen bij de Saturn had het moederbord doorgemeten, en kwam tot de conclusie dat het m'n cpu moest zijn. Hoogstwaarschijnlijk had hij bij het verkeerde eind. (heb de cpu niet meer getest nu die in mn nieuwe mobo zit)
Later kwam hij nog met de verklaring dat het dan aan mn voeding moest liggen.
Dus ik nieuwe voeding kopen bij de plaatselijke computerboer.
Ook niet.. zelfde probleem..
Dus diezelfde computerboer heeft mn dus goed doorgemeten, en er een nieuw mobo ingeplaatst voor 99e totaal.. Als ik dat van tevoren had geweten dan had ik absoluut geen nieuwe cpu gekocht.. Helemaal nu de termijn verstreken is waar binnen ik m kan terugsturen :(
Dus mn oude cpu maar verkopen dan..

iig geval bedankt voor jullie hulp hier!

Hoi !

Zoals al gezegd in m'n vorige post: een defecte CPU bij een goed mobo komt nauwelijks voor !

Plezier gewenst met je PC,

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan