PC zoekt A-diskette tijdens start PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Tijdens het opstarten van mijn PC (WinME en XP = dualboot) en gekozen voor ME, maakt de A-drive het bekende geluid alsof hij zoekt naar een diskette; die er dus niet inzit. Vervolgens wordt de startprocedure wel afgemaakt en is er verder niets aan de hand.

Jah en wat is je probleem ? :D
Je wilt dat liever niet..... Heb je toevallig Norton antivirus of een soortgelijk programma draaien ?

Je bedoelt toch bij het opstarten van windows ? Al je voordat windows wordt geladen bedoeld kan je bootup floppy seek in de bios uitzetten, of de floppy drive een lagere plaats geven ten opzichte van je HDD.

Nee, vlak voor de desktop verschijnt rammelt die A-drive. Alsof je een A-diskette leest en hem er tijdens het lezen uithaalt.

Dat is normaal als je de PC opstart, in de bios dat dat hij na C gaat lukt dat niet.,dan gaat de A diskkete gaat automatisch rammellen.
staat in je bios ingesteld.

Laatst bewerkt:
Jah in windows en bios zijn apart, maar het gaat dus om een windows opstart, dat is normaal, zeker als je bv norton antivirus hebt, deze doet een boot-up scan.

Even denken, je kan ergens bij de eigenschappen van 'deze computer' instellen bij iedere systeemstart zoeken naar diskette station die staat standaard aan, haal het vinkje daarvoor eens weg.

IK kan het daar 'in XP' niet vinden. Zoek verder.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Yari02
Tijdens het opstarten van mijn PC (WinME en XP = dualboot) en gekozen voor ME, maakt de A-drive het bekende geluid alsof hij zoekt naar een diskette

Het gaat toch om ME??????

Klopt. En daar vind ik het uiteraard wel.
Maar ik wil ook zien waar e.e.a. bij XP is in te stellen.

Kan ook dit zijn: heb je onlangs wat geopend rechtstreeks van een diskette? Mogelijk blijft je pc zoeken naar die diskette. Het verwijderen van onlangs geopende bestanden wil nog wel eens helpen: rechtsklik op de taakbalk > eigenschappen > tabblad Menu Start > klik op Aanpassen > tabblad Geavanceerd > klik op Lijst wissen onder Onlangs geopend en sluit de schermpjes af met OK. Het ratelen zal nu langzamerhand minderen, als tenminste het dit is. :)

Mocht het idd zo zijn dan voortaan bestanden eerst kopieren van de diskette naar je HD, scheelt een hoop geratel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan