PC zoekt contact met onbekende server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tornak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Sinds een week of 2 krijg ik regelmatig een "Alert": The server at api22.thetraficstat.net is taking too long to respond"

Ik heb er niet heel veel last van, maar soms moet ik wel om de vijf minuten deze alert wegklikken en soms is het een uur weg. Kennelijk zoekt een programma contact met deze server. Ik heb al van alles geprobeerd Malware bytes, ad-aware en een scan met Eset Smart security, maar dat levert niets op. Hoe kom ik er achter welk programma contact zoekt? En hoe kom ik van die alerts af?
Groet

Installeer een firewall die duidelijk laat zien welke verbindingen er worden gemaakt.
En/of activeer het loggen van alle verbindingen in de firewall en dan kom je er wel achter welk programma die verbinding maakt.
Zelf gebruik ik Online Armor firewall, en dat is een prima firewall met veel extra mogelijkheden.

Hartelijk dank lightframe. Het probleem is voorbij. Merk dat Online Armor wel behoorlijk kritisch is, maar ik zie daardoor wel veel ongewenste verbindingen. De melding ben ik inmiddels kwijt.
Groet,

Tornak

Tornak,

Wanneer een firewall niet kritisch zou zijn is die firewall direct nutteloos. Natuurlijk krijg je wanneer je Online Armor gebruikt in het begin wel wat popups over het gedrag van programma's of over verbindingen die programma's willen maken wanneer die programma's niet automatisch als een vertrouwd programma zijn ingesteld. Lees zo'n popup rustig door en als het een vertrouwd programma is kun je dit ook aangeven.
Dan krijg je voor datzelfde programma geen popup meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan