Beste,
Ik heb een aantal dagen geleden een nieuwe PC gekocht namelijk de Compaq PRESARIO CQ5012NL-M.
Ik heb de kast na een tijdje opengemaakt en kon geen losse grafische kaart ontdekken op het moederboard...De aansluiting van de monitorkabel zit direct op het moederboard en zit niet aan een losse grafische kaart vast....Wanneer ik de systeem specificaties erbij haal zien deze er alsvolgt uit:
Waarom is er geen losse kaart in de kast aanwezig?
Ik ben de kast gaan openmaken, omdat een spel wat ik heb geinstalleerd (grafisch) niet goed werkte, komt dit nou omdat ik geen (losse) grafische kaart heb?
Heb ik nu een grafische adapter (Intel GMA 3100) of de GeForce 9100? Uit de systeeminfo staat bij beeldscherm de 9100 vermeld.....
Alvast bedankt voor jullie uitleg!
Ik heb een aantal dagen geleden een nieuwe PC gekocht namelijk de Compaq PRESARIO CQ5012NL-M.
Ik heb de kast na een tijdje opengemaakt en kon geen losse grafische kaart ontdekken op het moederboard...De aansluiting van de monitorkabel zit direct op het moederboard en zit niet aan een losse grafische kaart vast....Wanneer ik de systeem specificaties erbij haal zien deze er alsvolgt uit:
Code:
Processor
Processor-kloksnelheid 2600 MHz
Chipset NVIDIA® GeForce™ 8100 chipset
Processor AMD Athlon™ 64 X2 processor 5000+
Processorfamilie AMD Athlon X2
Geïnstalleerde processorcache 1
Geheugen
Intern geheugen
3000 MB
Geheugenslots 4 DIMM-sockets
Intern geheugentype
DDR2-SDRAM
Maximum intern geheugen
16 GB
Schijf
Totale opslagcapaciteit 320 GB
Harde schijf-interface Serial ATA
Rotatiesnelheid 7200 RPM
Harde schijf-controller SATA 3-G vaste schijf
Harde schijf-type 320 GB
Optische drive
Soort optische drive DVD writer (DL) met LightScribe technologie
LightScribe Zeefdrukkwaliteit disclabels maken vanaf de pc met LightScribe: Branden, omdraaien, branden.
Beeldscherm
Inclusief monitor
Beeldscherm LCD-monitoren (apart aan te schaffen): Compaq WF1907v 19-inch breedbeeld flat-panel monitor, Compaq Q2159 21,5-inch breedbeeld flat-panel monitor
Beeldschermdiagonaal 21.5 "
Technische details
Type behuizing MarsII
Source data-sheet ICEcat.biz
Software-productiviteit Microsoft® Works en Microsoft® Office Home and Student 2007 60 dagen op proef
Software - educatie / naslag Windows Media Center
Interne schijfposities 2 externe posities voor optische drives, 1 interne inbouwplaats voor vaste schijf
Uitbreidingsslots 3 PCI-Express 1x (3 vrij)
Moederbord violet-no1394front
Vaste schijfpartitie tot 13-GB partitie voor systeemherstel
Soort toetsenbord usb-toetsenbord en optische muis
Verbindingsmogelijkheden
Aansluiting IEEE 1394 FireWire®-interface
Aantal IEEE 1394-/Firewire-poorten 1
USB 2.0 poort(en)
6
PS/2 poort(en) 2
VGA (D-Sub)poort(en)
1
Video
Grafische adapter VGA-poort
Videokaartfuncties NVIDIA® GeForce™ 9100 GPU
Video-adapter, bus 1 PCI-Express 16x
Geheugen video-adapter 128 MB gereserveerd geheugen, tot 1407 MB totaal beschikbaar videogeheugen zoals gealloceerd door Windows Vista®
Besturingssysteem/software
Inclusief besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Premium 32-bits
Gebundelde software Recoverypartitie (met mogelijkheid om systeem, applicaties en drivers apart terug te zetten); Optionele her-allocatie van de recoverypartitie; Software voor het maken van recovery-cd/dvd; Symantec™ Norton Internet Security™ 2009 (60 dagen live update)
Microsoft® Internet Explorer 7.0; Windows Mail; Adobe® Reader 8.0
Driver software voor optische drive Windows Photo Gallery; Windows Media Player; Windows Movie Maker, Windows DVD Maker; Cyberlink DVDSuite; Muvee AutoProducer
Opslagmedia
Compatibele geheugenkaarten 6-in-1 geheugenkaartlezer
Geïntegreerde kaartlezer
[B]Waarom [/B]is er geen losse kaart in de kast aanwezig?
Ik ben de kast gaan openmaken, omdat een spel wat ik heb geinstalleerd (grafisch) niet goed werkte, komt dit nou omdat ik geen (losse) grafische kaart heb?
Bij een andere specificatie van mijn PC (online) zie ik dat er het volgende wordt gezegd:
Processor
Processor-kloksnelheid 2600MHz
Chipset GeForce 9100
Processor AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 5000+
Processorfamilie AMD Athlon X2
Geïnstalleerde processorcache 1MB
Geheugen
Intern geheugen 3072MB
Intern geheugentype PC2-6400 DDR2 SDRAM
Maximum intern geheugen 16GB
Opslagmedia
Compatibele geheugenkaarten SD, SDHC, MMC, MMC plus, MS, MS-Pro, xD
Geïntegreerde kaartlezer Y
Schijf
Totale opslagcapaciteit 320GB
Harde schijf-interface Serial ATA
Rotatiesnelheid 7200RPM
Video
Grafische adapter Intel GMA 3100
Audio
Waarom is er geen losse kaart in de kast aanwezig?
Heb ik nu een grafische adapter (Intel GMA 3100) of de GeForce 9100? Uit de systeeminfo staat bij beeldscherm de 9100 vermeld.....
Alvast bedankt voor jullie uitleg!
Laatst bewerkt: