PC zwijgt

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCnono

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Wegens interne verhuizing onlangs mijn PC afgekoppeld en in een nieuwe ruimte geplaatst. Krijgt wel voeding want de ven draait maar doet nu plotseling verder niets meer... geen signaal naar de monitor. Kan het de backup batterij zijn omdat de voeding eraf is geweest?

Laatst bewerkt:
Ik gok op 2 andere mogelijke oorzaken:

-als het een VGA monitor aansluitint betreft, dan de kabel nog eens losschroeven en heel zorgvuldig opnieuw vastschroeven (schroefjes heel goed vastdraaien)
-tijdens transport is een kaart of kabel (videokaart?) in de pc losgetrild?

Heb het moederbord al nagelopen en kabels bekenen maar volgens mij zit alles nog OK.
Ik denk overigens niet dat het per se aan het signaal ligt naar het scherm want de harde schijf vertoont ook plotseling geen opstart acties, althans ik hoor of zie 'm niet veel doen.

:confused:

Gr

Die backupbatterij zal het ook niet zijn. Als er verder niets bijzonders is gebeurd, dan kan het bijna niets anders zijn dan een loszittend onderdeel. De toevalligheid van een hdd crash en / of een ander hardwaredefect (bijv. mobo) zou wel heel erg toevallig zijn, tenzij de pc tijdens de verhuizing is gevallen.

Wellicht dat er een keer tegen gestoten is maar zou dat meteen einde oefening kunnen zijn? Een opstart CDrom haalt ook weinig uit dus ben bang dat er niets anders opzit dan reparatie.

Check voor de grap toch eens de IDE hdd aansluiting (als je dat nog niet gedaan hebt en áls het een IDE en geen SATA hdd is)

Voeding kan ook kapot zijn gegaan. (mischien inderdaad iets kapot getrild bij het verhuizen.

Heb ook eens zoiets gehad na verhuizing van een kennis, pc 1 jaar oud. Bleek toch echt een los contact te zijn waardoor de opstart in de war was. Veel vreemde bij-effecten, video schoot op standby, harde schijf niet opstarten. Probeer toch nog eens alles stofvrij te maken en dan ALLE kabels even loshalen en weer vastmaken (een voor een svp). Niet geschoten is altijd mis.
Groet,
André.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan