PC100 en PC133 geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo,

Misschien is deze vraag wel eerder gesteld, maar in mijn Pentium3 heb ik PC100 geheugen van 128 MB, nu heb ik er 256 bij gekocht, maar van het type PC133.

Hij herkent het geheugen wel in de Bios, maar als ie dan doorstart begint ie iedere keer te herstarten en kom ik dus niet verder.

Wie weet de oplossing?

Alvast bedankt.

Steek die van 256 eens alleen erin en kijk wat die dan doet.

Wat het ook nog kan zijn is dat het moederbord de hoeveelheid ram geheugen niet aankan

Alleen die 256 mb er in gedaan, maar krijg hetzelfde effect, hij gaat in de restart.

dan is dat geheugen niet goed voor die pc.
met die oude van 128 mb gaat die wel??

Ja, dat is goed, maar iets te weinig, want ik wil eigenlijk XP hierop installeren, nu zit ME er nog op.

Ten eerste draait XP zelfs met 384 Mb erg traag, niet echt aan te raden, behalve als je veel tijd hebt. Ten tweede, moet je eens nagaan of het geheugen dubbelzijdig is, en je moederbord dit wel meester kan. SDram is een vies beestje, je moet het steeds kunnen testen alvorens te kopen (ga desnooeds met je PC naar de leverancier, en test ter plaatse). Het kan, als je de geheugenbus op 100Mhz gelaten hebt, normaal niet aan het verschil in snelheid liggen. Wat SontriaX zegt, is ook mogelijk als het een ouder moederbord is, kijk eens in de manual (als je die nog hebt), of "google" ff voor het bord.

Jan

een kast met een p3 op 100mhz en daar xp op zetten .
dat wordt een slak van een pc .
xp loopt aardig op een kast met 512mb geheugen en een p4 of amd athlon xp.
het beste os voor zo een systeem is win98se .
zeker geen mill dat is namelijk het slechtste os wat ooit op de markt is verschenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan