PC133 of PC166 SDRAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Ik kan van een vriend één of twee latjes hebben van 512 mB PC166,die zijn sneller dan een PC133 latje zegt hij.
Ok ...kan wel zijn,zover reikt mijn kennis niet maar gaat dit wel op mijn Mobo ?
Ik zou graag de 512 op 1 zetten en een 256 op bank 2,of de twee 512's .
Momenteel zijn mijn latjes PC133,maar wat houd die PC ...waarde eigenlijk in en heeft dat zin om zulke PC166 latjes te plaatsen in mijn geval ?

BelarcAdvisor zegt
:Main Circuit Board b
1,33 gigahertz AMD Athlon
32 kilobyte primary memory cache
256 kilobyte secondary memory cache
Board: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-6330
Bus Clock: 133 megahertz
BIOS: Award Software International, Inc. 6.00 PG 09/27/2001
Drives Memory Modules c,d
80,05 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
25,69 Gigabytes Hard Drive Free Space

640 Megabytes Installed Memory

Slot 'BANK_0' has 128 MB
Slot 'BANK_1' has 256 MB
Slot 'BANK_2' has 256 MB

Thanks
Eric

Laatst bewerkt:
Er zijn 8 MSI plankjes die voldoen aan de cijferaanduiding 6330.
Je kan tot maximaal 1,5 giga kwijt aan geheugen.
Afhankelijk van het exacte type moederbord wordt gewerkt met geheugensnelheden.
Je kan zonder probleem de 166 latjes kwijt.

Dat je die latjes op 166mhz kan laten draaien, indien die ingesteld kan worden in de bios bij de geheugenbus frequentie, en je kunt 3 latjes van 512mb double sided in dat bord kwijt, op een KT133A chipset, maar of de southbridge, de VT8231, daarvan dat ook aan kan, dat is nog maar de vraag.

Ze moeten wel doublesided zijn, anders wordt er maar 256mb geadresseerd,

Houd er overigens rekening mee dat je je nog 30% vrije hdd ruimte hebt. Bij 15% vrije hdd ruimte kapt bijv. defragmentatie ermee (heeft minimaal 15% vrije schijf ruimte nodig om te kunnen draaien)
Dit staat overigens helemaal los van je vraag. Ik zag aan de Belarc uitdraai de waardes en dacht "Ik waarschuw je even".

Maar als ik ze niet kan laten draaien op 166 functioneren ze dan ook gewoon als in de BIOS niets wordt veranderd als 133 latjes ?
T'is maar dat ik deze gratis mag hebben,anders is het kopen natuurlijk !:thumb:

De vrije HDD ruimte is nog zoiets dat ik graag wil oplossen nu je't zegt.
Had standard een Seagate 18 Gb en heb daar een Maxtor 60 Gb bijgeplaatst,natuurlijk staat WinXP Pro op de 18 Gb alsook Ms Office,Photoshop en wat andere grote proggies.

Heeft het zin om die grotere zaken op m'n tweede HDD te zetten of is dat alleen ten goede voor bvb.het defragmenteren of zou XP daar baat bij hebben ?
Gaat XP niet langzamer als ie steeds zaken moet halen vanaf een andere HHD dan van diegene waar ie zelf op staat of is dat een "domme" veronderstelling van me ?

Dank voor jullie snelle antwoorden
Eric

Die latjes gaan werken en de snelheid wordt niet minder als je grotere progjes op die andere hdd gaat plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan