PC2 USB en Link niet aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo,

Wat voorheen geen probleem was is nu, met een andere netwerkkaart (misschien) wel een probleem.
Ik kan de andere pc wel zien maar ik kan niet in shared docs komen. De andere pc ziet de mijne niet.
Beiden kunnen normaal op het internet maar Windows vertikt om direct te gaan dus bij mijn man is er een netwerkbrug gebouwd. Doe ik dat niet dan wordt de wizard afgebroken.
Van techniek weet ik niet veel maar het verbaasd me wel dat er op de router alleen lampjes branden bij mijn pc voor USB en LINK.

Iemand een idee?

We hebben WindowsXP 1 home 1 prof.
attachment.php

Laatst bewerkt:
En je hebt de firewal van xp op beide pc's wel uitstaan.
Welke router gebruiken jullie.
Heb je al een ping geprobeerd.

De firewall van XP staat op beiden uit.
Door een tip van Mario kwam ik wel iets verder door het gastaccount uit te schakelen.
Norton heb ik aan en uit gehad. Maakt niets uit.
We hebben een Draytek router Vigor2200usb.

Met ping krijg ik time out opdracht (van mij naar hem)
Van hem naar mij krijg ik antwoord

Laatst bewerkt:
Het onderstaande las ik op de site van draytek, dit is toch niet voor jullie van toepassing hoop ik.

De DrayTek Vigor 2200 USB is uniek in zijn soort. Indien uw ADSL USB modem niet in bovenstaande lijst voor komt is het enige alternatief om de toegang tot het internet te delen het vervangen van de USB modem door een ADSL router zoals bijvoorbeeld de Vigor 2600. Dit model heeft een ingebouwde ADSL modem. Houd er in dat geval rekening mee dat u de versie kiest welke past bij uw ADSL aansluiting. Neem contact op met DrayTek Sales voor meer informatie over welke Vigor 2600 bij welke vorm van ADSL past.

Kan ik me niet voorstellen. Ik heb met mijn vorige pc aardig wat kunstjes uitgehaald maar zodra ik Windows zag had ik verbinding en zag ik de andere pc.
Eigenlijk vind ik het vreemd dat het nu zo problematisch gaat. Ik heb natuurlijk een andere netwerkkaart.
Zit er al aan te denken ze om te zetten.

Zeggen die niet brandende lampjes jou wat? Zou de kabel niet goed zijn?

Je zou eens een andere poort van de router kunnen gebruiken misschien dat dat wil helpen.
stekker wel goed doorgedrukt in de netwerkkaart.
Lampje zou moeten branden op de router.
Ik gebruik zelf ook een draytek router.
1 vaste pc en twee laptops draadloos werkt perfect.

En ja anders eens een ander kaartje proberen.

Lampjes op pc poorten branden.
Ik zal die poorten eens bekijken.
De kabel zit nu op 3. Het lampje brand maar bij usb/link brand niets.
Normaal gesproken had ik de twee kabels al verwisseld maar mijn man heeft het een beetje TE perfect weggewerkt :D
Ik heb deze netwerkkaarten:

Intel(R) Pro/100 VE Network Connection
Belkin Desktop Netzwerk PCI Karte
3 Com Gigabit Lom (3C940) niet digitaal

Heb jij een idee wat goed of minder goed is?

Laatst bewerkt:
Helemaal niemand verder die me kan helpen?

3 com is zeker goed.
Intel ook.
Belkin ken ik niet.

Al eens een mailtje aan draytek gezonden met de uitleg van jouw probleem.

Bedankt voor je antwoord wat die netwerkkaarten betreft. Ik was bijna gaan omzetten.

Voordat ik deze pc kreeg heb ik meerdere keren de boel opnieuw opgezet i.v.m. een trojan. Het kan niet aan die router liggen.
De printer van mijn man kan ik nu gebruiken.
Alles staat in mijn verkenner normaal maar ik kan de sharemap van hem niet benaderen. Toegang geweigerd.

Bij hem onder netwerklocaties kom ik niet voor.
Ook in de verkenner niet.
Ik vraag me af of het de rechten niet zijn die me dwars bomen.

Het is dus nog steeds niet opgelost maar watchdog kwam voorbij dus..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan