pc3000

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik ben naar geheugen aan het kijken voor mijn nieuwe pc'tje. Nu zag ik, toen ik naar Kingston HyperX geheugen aan het zoeken was, dat er ook pc3000 DDR-ram is. Is dit een officiele standaard?

En zijn die dingen hun hogere prijs (60 euro tegenover 50 voor pc2700, 256mb) waard?

Ik ga de pc overclocken.

hmmm, blijkbaar iets te technisch. Dan maar naar GoT

GoT of Helpmij, Jupiler of Steve beantwoordt je vraag :p

De HyperX-reepjes zijn zeer goed.. De PC3000 reepjes, die standaard op 190 MHz lopen, kan je makkerlijk tot 200+ overklokken, met behoud van agressieve timings. Wat mij betreft zeker het prijsverschil waard. Deze reepjes zijn ook veel beter dan de standaard PC3200-reepjes, die enkel op hoge timings werken.

okay, bedankt.

Dan heb ik nog een vraagje:
Ik koop er een 1800+ proc bij, dus met een FSB van 133. dus mp van 11,5. Met een bus van 200 krijg je dan 2300mHz en dat ga ik echt niet halen. Dan moeten proc en geheugen dus asynchroon. Heeft dit nog bepaalde voor-/nadelen?

Koop een goede 1700+ of 2100+ Thoroughbred.. Die krijg je makkelijk op 2100-2500 MHz. En die CPU's zijn gelijk unlocked, dus moest je een bepaalde FSB niet halen, kan je de multiplier gewoon verlagen.

huh, waarom juist de 1700 en 2100? 1800 niet?

Gelukkig hebben ze die bij salland ook. Zijn die dingen opeens goedkoper geworden ofzo?

Ik was van plan om een Epox 8rda+ mobo te kopen. Of een Soltek SL-75FRN (die kwam goed uit de test) Goeie keus?

Een 8RDA+ is echt de beste keuze.

Van de 1700+ en 2100+ is bekend welke stepping je moet hebben. Bij de 1700+ een JIUHB, bij de 2100+ een AIUHB. Met de AIUHB kom je overigens een stuk verder.

Geplaatst door Steve
Van de 1700+ en 2100+ is bekend welke stepping je moet hebben. Bij de 1700+ een JIUHB, bij de 2100+ een AIUHB. Met de AIUHB kom je overigens een stuk verder.

En bij de 1800 is dat niet bekend??

Een 2100 is ook 36 euro duurder. Is ie dat extra geld waard? (maw, hoeveel verder??)

Een goede JIUHB 1700+ krijg je tot zo'n 2200-2300 MHz. Echter, een goede AIUHB kan je zeker wel tot 2500 MHz krijgen.

sinds wanneer zijn t'breds unlocked? Die van mij was het mooi niet, geeft niet verder, de potloodstreepjes waren zo gezet :D

succes

Alleen T-bred B's. Andere niet. (Dat potloodstreepje werkt trouwens niet bij XP's. Alleen bij de oude Athlons.)

Owkee, bedankt

Dan wordt het dus een
Epox 8RDA+ met een
XP1700+ en
2x 256mb HyperX PC3000

Mijn T'bred was wel degelijk gelocked en te unlocken met de potloodstreepjes.

groeten

wat voor een is het??

Ik denk dat het trouwens toch een 2100+ wordt. Veel goeie dingen gelezen op GoT (5 draadjes van 1000 post elk :( )

Het is een 2000+ hij kan (totnutoe) op 1866 mhz stabiel draaien.

greetz

dat valt dan toch wat tegen

Ik had dit gelezen, maar dat is al heel oud, dus er zullen in de tussentijd wel nieuwe manieren gevonden zijn

Dat zei ik toch, dat een 2100+ veel harder ging :)

Maar die is zeker weten unlocked bij aankoop.

dat maakt het wel een stuk makkelijker. Ik heb me voorgenomen om deze keer niet op de centen te kijken bij het kopen van een pc.

Dus een 2100+

Bedankt voor jullie hulp :thumb:

En dan nog iets:

Is het gebruik van een spacer aan te raden?

Aan te raden is 't zeker wel, een ongelukje met een heatsink is snel gebeurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan