pc3200 geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco1

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2000
hoi mensen.
heb vandaag mijn nwe pc binnengehad.
een asus a7n8x deluxe-gold--xp2400--80gigWD--spire falconrock 2--antec 840 400watt--dvd en een brander.
nou ik had dane-elec pc 3200 geheugen bestelt.
nou kijk ik in de kast,op de ene reep zitten winbond chips en op de ander samsung cas3 chips.
dat klopt toch niet echt.
ik kan mijn geheugen niet sync laten lopen,want voor win begint start hij gelijk opnieuw op.
dit is trouwens een nforce2 board.
en een asus 8420s video.

Gewoon contact op nemen met de leverancier dat het geheugen geleverd wordt wat jij hebt besteld.

Weet je zeker dat je PC3200 CAS 3 geheugen hebt gekregen? Als dat echt zo is zou ik dat gelijk weer omruilen want das nogal traag. Er is ook PC3200 CAS 2 en 2,5 waarvan de CAS 2 versie dus weer de snelste is. Zorg er dan ook voor dat al het geheugen van het zelfde merk is. Dat werkt wel zo goed.

--

zal maandag wel mailen.
komt van eynstein webshop vandaan.

Waarom zo'n duur geheugen op dat bord zetten? Een van de eigenschappen van de nForce2 is de ondersteuning voor twee geheugenkanalen, dit houdt in dat je de dubbele geheugenbandbreedte (lees: geheugensnelheid) hebt wanneer je er twee reepjes in plaatst.

Dus zet er toch gewoon twee reepjes PC2700 in, en het loopt een stuk sneller dan met één reepjes PC3200.

---

ja weet ik.
maar iemand had tegen mij gezegd dat ik gelijk op die 333 processoren voorbereid was.
maar je mag toch altijd een onderdeel omruilen binnen een paar dagen.

is er een programma die dat geheugen uit kunnen lezen.
hoeveel cas het is en zo.

nou thanks.
er is mij een hoop duidelijk nu.
bij 1 reep staat geen maker bij,dat is met die winbond chips.
en die is volgens de prog cas 2.5
en die samsung reep is cas 3.
nou vloekt als de pest met elkaar ,als je dat sync wil laten lopen.

volgens mij heb ik het fout.
iemand zei dat er nwe processors kwamen waar die 3200 geheugen goed voor was.
ik probeer ze gewoon om te ruilen.

Nou, dat zijn de Athlon XP Bartons met 200 MHz FSB.. Dat zal nog een tijd duren hoor.

Je kan het natuurlijk doen he, als je nog een marge voor later wilt hebben.. Maar dan zou ik toch twee reepjes nemen, anders is het zo zonde om een nForce 2 te kopen..

ja ik heb twee repen.
maar ik ruil ze gewoon.
deze kloppen toch al niet,is niet mijn bestelling.

Dus je hebt ze al betaald enz.. Ja dan ruil je ze best gewoon om.

ik heb die samsung cas 3 reep er uit gevist.
ik draai nu op die reep met winbond chips.
die draaid nu op 5-2-2-2
dus hij kan wel op snelle settings.
hoe weet ik dat dit nu wel een dane-elec reep is.

Werkt het geheugen nu goed?

Trouwens, als hij niet helemaal stabiel zou werken, laat het geheugen dan gewoon op 133 MHz werken, dan moeten de strakste timings (CAS2 - 2 - 2 - 5 - 2) zonder problemen lukken.

hij staat al de tijd op 133 mhz.
die samsung reep heb ik opgestuurd.
en ik krijg een andere dane met precies de zelfde winbond chips.
maar hij hoort toch gewoon op 133 te staan??
kan die hoger dan???

PC3200 geheugen kan 200 MHz aan, wel bij hogere timings (CL3) in jouw geval. De meeste chipsets ondersteunen een asynchrone geheugenbus (200 MHz tov 133), maar dat levert bijna geen snelheidswinst op.. Wat wel veel winst oplevert, is snel (PC2700/3200) geheugen op 133 MHz laten lopen, en dan de strakste timings.

is dat bewust die volgorde van settings van jou.
2 2 5 2
ik heb een andere volgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan