PC3200 in een PC2100 slot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Mijn vraag is: Kan dit? Kan ik een geheugen PC3200 in een PC2100 slot plaatsen van bijbehorend moederbord?

ja....;)

Of de boel dan wil opstarten is een tweede:D
Je geeft geen info over het moederbord cq de ondersteunende snelheden.

ja....;)

Je geeft geen info over het moederbord cq de ondersteunende snelheden.

Lijkt mij dat er al genoeg informatie is. Hij wil het ene slotsoort in het andere soort drukken. Dat gaat niet werken nie..:cool:

ja....;)

Je geeft geen info over het moederbord cq de ondersteunende snelheden
.

Zoals gezegd.....
Ant woordop de vraagstelling kan bij gelijkaantal pinns alleen met ja beantwoord worden.Meer vraagt de ts ook niet;);)

Mijn vraag is: Kan dit? Kan ik een geheugen PC3200 in een PC2100 slot plaatsen van bijbehorend moederbord?

... als je het al ter beschikking hebt .... gewoon proberen.
Zo niet: neem een bankje mee naar een computershop en vraag of je het mee kan nemen en evt. terugbrengen.
Alternatief: neem de kast mee en laat ze het daar voor je regelen (doe of je een 'dummy' bent :p)

Je zal raar kijken als het wel werkt.:P maar het zal niet gaan werken vrees ik...

Sterker nog, Ik durf te zeggen dat het 1 past en 2 je grote kans hebt dat het ook nog werkt ook

Maar het zal zich dan als PC2100 geheugen gedragen als je Mobo niet meer aankan dan PC2100 geheugen dus snelheids winst zal het in die situatie niet leveren. (Uitbreiding van je geheugen natuurlijk wel.)

Maar zoals eerder gezegd met het Moederbord type kunnen we een veel beter advies geven

Klinkt alsof je er ervaring mee hebt :p:rolleyes:

... sure.
Ben het dus met 'Eliasar' eens: in de regel werkt het, onder voorbehoud van de 'snelheidslimiet' van het moederboard.
Ik heb dat eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt. Bovendien: het gaat veelal om een uitbreiding in omvang en niet in snelheid.

Beide mogelijkheden al meegemaakt.

bij de 1 past het zich aan en bij de ander krijg je direct een biospeep.

dus tja.....de gedachte van Teugem is zo slecht nog niet.(naar winkel met die kast)

Beide mogelijkheden al meegemaakt.

bij de 1 past het zich aan en bij de ander krijg je direct een biospeep.

dus tja.....de gedachte van Teugem is zo slecht nog niet.(naar winkel met die kast)

Tja .... ik heb toch (in Arnhem bij Computerland en Mycom) meegemaakt dat ik - met als voorbeeld het bestaande geheugenbankje - zonder probleem een 'vervangende' pc3200 meekreeg en hem terug kon brengen wanneer het niet werkte ....
Herinner me nu dat het toch éénmaal is voorgekomen dat het idd niet werkte .... bij een Packard Bell. Maar dat is al weer zo'n twee jaar geleden ...
'k Weet niet wat het is, maar heb nog steeds maar weinig op met dat merk ... :p

Ja werkt gewoon. Althans voor mij ook. Ik heb hier een oude PC draaien waarvan het geheugen hoger geklokt is dan dat het moederbord ondersteund. Geheugen draait nu op max van het moederbord en werkt prima! :thumb:
De PC ''down-clockte'' de snelheid trouwens automatisch.

Ja en werkt niet....Althans beide gevallen al meegemaakt.
En zo kunnen we nog wel ff doorgaan....

Bij ts werkt het dus nu wel...Wil niet zeggen dat bij allemaal werkt...

Ts is er blij me..:-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan