pc6400?

• Onderwerp starter Onderwerp starter fms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fms

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
geachte pc goeroe's,

ik ben binnekort van plan om zelf een pc in elkaar te zetten door overal en nergens losse onderdelen te kopen. ik had een mooi moederbord op het oog, maar op een forum van een andere hulpsite had ik gelezen dat de fsb van dat moederbord maar max 1066 was maar de processor die ik wil hebben heeft een fsb van 1333 nl. e6550. ik ben nu op een ander moederbord uitgekomen: ASUS P5K-VM (iG33 - M-ATX - S775)
maar daar staat bij het geheugen dit:
Geheugensloten 4 x
• Maximaal geheugen 8 GB
• Type geheugen DDR 2
• Geheugen snelheid PC-6400
• Dual Channel ondersteuning [Wel aanwezig]

ik ben nu helemaal geschokt omdat ik nog nooit van pc-6400 of iets dergelijks heb gehoord.

mijn vragen zijn:
- wat is pc-xxxx
-zou ik op dit moederbord ook gewoon b.v. een Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit kunnen prikken

bij voorbaat dank voor de hulp

ok ik snap het nu al wat beter maar... bij de geheugen kit die ik heb aangegeven staat er niets over pc-xxxx (de Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit) betekent dit dus dat ik die niet kan gebruiken?

en er staat in het stukje dat pc-xxxx voor de bussnelheid staat, maar daar staat de hierboven genoemde 667 toch ook voor? :s

wauw, hoe bent u die informatie gekomen :s

ooh dus 667 staat dus gelijk aan pc-5400 en 800 aan pc-6400.
ik wou dat graag weten zodat ik zelf ook verschillende geheugenmodule's met elkaar kon vergelijken.

ik ben u voor eeuwig dankbaar!

p.s. pc-5400 moet wel op dit moederbord werken toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan