PCDOS of DOS en USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbhonda

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2001
Probleem,
laptop ingebouwde cd-rom stuk
gekocht externe dvd-rw usb
gewenst
win xp opnieuw instaleren
het is niet mogelijk te booten via usb in het bios

heb het wel geprobeerd om een Ghost(usb) bootdisk te maken en die dan te starten. In de UI van Ghost zie je dan de dvd wel maar hij heeft geen drive letter in pc dos.(Ghost gebruikt pc dos) en ik heb geen Ghost image om terug te zetten, enkel de master cd en evnt een xp-cd.

Dus hoe kan ik een cd booten via usb zonder windows, in dos of een soortgelijk OS.

Noppes

Het lukt niet hij zegt tijdens het booten dat hij de USB enabled maar geen harddisk of cd-rom vind.
Het gaat trouwens over een laptop Packard Bell easy one silver met 'SIS 7001 PCI naar usb open host controller' en de externe USB dvd-rw van LITEon.

Bedankt al voor de hulp.

try this

de kans bestaat dat......je bios al een driveletter toekent tijdens opstarten van je pc, als je daarna in pc dos drivers laat en opnieuw een letter toe gaat kennen, zoals b.v. een ghost boot floppy, vind de pc wel een usb ding, maar kan er vervolgens nix mee, daar de bios zijn best al gedaan heeft...

een mogelijke oplossing zou kuunen zijn, je pc opstarten met de usb schijf uit, en alse bios gestart is en van floppy wil booten, ff op de pause toets drukken , dit pauzeert het starten, zet nu de usb schijf aan, en start vervolgens verder, weer pauze toets,

succes

ghost

Indien de pc vanuit het BIOS een driveletter krijgt, had ik geen probleem dan kon ik die gebruiken. Maar er is geen usb ondersteuning in het bios.(zal zien of ik het dit weekend even kan testen zoals je zegt)
Heb nog een andere bootdisk getest en daar herstartte de pc telkens bij het laden van de driver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan