PCI 2.1 met HD6870 Coolstream

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat je processor een phenom X 4 II 945 is leuk echter zullen we moeten weten welk moederbord je hebt

je hebt een grote kans dat er gewoon een PCI-E slot op je moederbord zit en dat gaat werken

Stom stom, vandaar ik het niet kon vinden! :rolleyes:

Pci-e 1x en pci-e 2.x 16x moet goed genoeg zijn toch?

yup nu maar hopen dat je voeding krachtig genoeg is en dat de kaart überhaupt wel in je kast past

De nwe kaart trekt 150W net als mn huidige kaart. De huidige 4870 is trouwens al behoorlijk groot vind ik. :O Maar hij past.. ;)
Mijn huidige systeem:
Club3D PCI-w Radeon HD4870 1GB DDR5
en AMD Phenom II X4 945 3.0GHz 8MB AM3
2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
OCZ Voeding Fatal 1 ty 550W

weet je zeker dat die kaart zo weinig stroom trekt?
Ik ben dan wel geen amd/ati radeon kenner, maar ik weet van nvidia dat de zware kaarten vrij veel stroom vragen. Ook op die site kan ik niet vinden hoeveel stroom dat ding verbruikt.
550W voeding is echter normaal gesproken voldoende. Alleen als je dus gaat gamen, wat ik wel verwacht als je zo'n kaart als deze wilt hebben, kun je beter een 750 watt of hoger nemen, dan zit je altijd goed.
Besef alleen wel dan, dat het stroomverbruik van je pc is, alsof een magnetron altijd aan staat. En dat betekent dus vrij veel stroom verbruik.

Groet van Martijn

Als ik het internet mag geloven dan gebruikt de HD6870 (240W) zelfs nog minder watt dan mijn huidige kaart HD4870 (280W). (40W minder). En AMD raadt een 500W voeding aan. nVidia kaarten gebruiken idd in sommige gevallen meer stroom zag ik op sommige websites...

ATI kaartjes zijn de laatste tijd redelijk zuinig een 750watts voeding is totaal overbodig en ook nog eens inefficiënt
dat betekent dat de voeding beter zijn best moet doen en ook sneller kan slijten het werkt bijde kanten op
die 550watts voeding is sterk zat voor de huidige kaart

ik denk zelfs dat zijn systeem het nog kan doen met een 450watts A-merk voeding

Mooi! :thumb: Ik ben nog van plan een SSD en 4GB RAM extra te plaatsen dus dan heb ik nog een buffer. :d

Inderdaad, ati kaartjes zijn wel zuinig op dit moment. Nvidia is daar ook mee bezig, maar dat zou nog wel even duren voordat dat zover is.. Maar ja, ik had niet echt heel erg goed gezocht de vorige keer, maar nu wel, en idd, een a merk voeding 450 watt is prima:)

Groet van Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan