PCI conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
hallo, ik weet niet of dit bericht hier helemaal goed staat maar dta hoor/zie ik dan vanzelf :)

ik heb als ik bij apparaat beheer kijk bij mijn pci bus het volgende conflict:Memory Range C0000000 - FEBFFFFF not available.

ik kan nergens vinden welk ander ding dat gebruikt of waarom het niet beschikbaar is.

iemand een idee?

mvg
michel

Start -> Uitvoeren -> msinfo32.exe
Daar kun je (o.a.) alle hardwarebronnen zien en wat er aan hangt onder Hardwarebronnen.
Er is zelfs een sectie Probleemapparatuur, onder zien, onder Onderdelen.

Succes,

Tijs.

bedankt xD ik heb daar even gekeken, maar er staan 2 andere dingen:

pci standaard pci to pci bridge en nvida geforce 8600m GS

die gebruiken het zelfde geheugen die het conflict veroorzaken in de pci bus.
maar als ik dan kijk bij resources van die dingen dan staat die memmory er niet bij....

Ik zie natuurlijk niet wat jij ziet, maar een andere plek waar je kunt kijken is Apparaatbeheer.
Kies Beeld -> Bronnen op verbinding
Je hebt dan ook een sectie Geheugen, die weergeeft het resource-gebied waar jij nu je vraag over stelt.

Alternatief iets om naar te kijken is pc-wizard, die je ook informatie kan verschaffen, maar ik vermoed dat die voor jouw specifieke vraag niets extra's vertelt t.o.v. Apparaatbeheer (zie boven) danwel Systeeminfo (=msinfo32.exe, zie vorige posting).

Succes,

Tijs.

ja, maar bij die bronnen van de display staat dat geheugen niet die de pci bus niet kan gebruiken daarom vind ik het ook zo raar. dat geheugen staat nergens bij geen enkel apparaat. heb alles al nagekeken.
is er dan misschien iets kapot in mijn laptop?

Ik ga er nog niet vanuit dat er iets kapot is op je laptop.

Doe het even zo: Start msinfo32.exe, en kies bestand -> opslaan
Sla het .NFO bestand ergens op.
Klik op mijn naam (links van deze posting), kies voor Stuur e-mail naar dnties
Zet daar je e-mail adres en (als je die hebt) ook je MSN-naam + evt. je telefoonnummer.
Ik stuur je dan wel een mail terug, zodat je mijn e-mail adres hebt, waar jij dan weer het opgeslagen .NFO bestand naar kunt terugmailen.

Tijs.

Geef even een schermafdruk van waar je het in je eerste posting over had, want ik zie in je .NFO bestand geen conflicten. Zie ook het onderdeel Hardware resources -> Memory in het .NFO bestand (alles status OK).

Tijs.

Ik blijf het een vaag verhaal vinden (zie uitvoer van msinfo32.exe: Geen geheugenconflicten, geen probleemapparatuur etc.)

Enige waar ik nog aan kan denken is dat een of ander verborgen apparaat er iets mee te maken heeft.
Probeer het volgende: Start Apparaatbeheer, klik op Beeld -> Verborgen apparaten weergeven.
Daarna op Beeld -> Apparaten op type (Kijk of je iets kunt vinden die die geheugenreeks gebruikt).
Daarna op Beeld -> Apparaten op verbinding (Kij of je iets kunt vinden die die geheugenreeks gebruikt).

Verder zou je een memtest opstart-cd kunnen maken om het geheugen te testen: hier, .zip downloaden, die uitpakken, en het dan resterende .ISO bestand branden met een programma als imgburn ("Burn image to disk").
Dan opstarten met die gemaakte opstartcd en geheugen testen.

Succes,

Tijs.

hmm, bij die verborgen apparaten krijg ik wel wat, maar bij geen van allen kan je resources bekijken. staat wel een ding bij: tv tool daar staat een geel driehoekje.. kan dat er iets mee te maken hebben?

verder niks kunnen vinden

Laatst bewerkt:
hmm, bij die verborgen apparaten krijg ik wel wat, maar bij geen van allen kan je resources bekijken. staat wel een ding bij: tv tool daar staat een geel driehoekje.. kan dat er iets mee te maken hebben?

verder niks kunnen vinden

Geen idee. Ik weet zelf niets van tv tool. Hopelijk gaat iemand anders hierop reageren, want mijn opties zijn (buiten een memtest, zie vorige posting) uitgeput momenteel.

Tijs.

oke:P die memtest ga ik zo even doen. en die tv tool uninstall ik wel, kijken wat er gebeurd.

iig bedankt voor je hulp.

mvg

michel

oke heb die memtest gedaan.
ook niks geholpen :(

ik weet het ook even nie meer, hopelijk reageert iemand anders nog

iig bedankt voor je hulp

mvg
michel

In principe zou ik zeggen: Als alles werkt (incl. grafische kaart etc.): Laat het zo.

Wil je toch nog een poging wagen: Klik die PCI bus aan, druk op Del-toets, bevestig verwijderen.
Herstart de pc, en kijk of het probleem zichzelf oplost.
Maak dan wel vooraf even een herstelpunt:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl -> tabblad Systeembeveiliging -> (even wachten totdat niet meer grijs, en dan) klik op Maken.

Tijs.

ja had ik al keer gedaan. 2x zelfs :P helpt niet

heb nu windows XP geinstalleerd daar lijkt het erop dat dat hij dat conflict niet heeft....

vreemde boel

Vind ik ook een vreemd verhaal, maar ja: Als alles werkte dan had je het ook zo kunnen laten onder Vista, natuurlijk.

Als je vermoedt dat er niemand meer een nuttige reactie gaat geven (en nu je Windows XP hebt geïnstalleerd hebben die reacties ook geen zin), dan graag even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag" (even verder naar beneden aan de rechterkant).

Tijs.

ik laat het nog even open, heb liever vista en wil het daar ook wel dat het daar op werkt.
misschien heeft iemand nog een oplossing. xD

bedankt voor je hulp

mvg
michel

hmm, ik deed dit allemaal omdat ik dacht dat dit het probleem was voor mijn externe HDD maar die werkt nog steeds niet:P

dan doe ik nu vraag opgelost want ik hoef hier niet meer echt naar te zoeken.

bedankt voor je hulp

mvg
michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan