PCI Controller ???!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik heb een probleem op mijn zoon zijn PC
zijn startpagina was door een of ander spyware geval overgenomen
ook was het niet meer mogenlijk om op internet te geraken
toen ik aparatenbeheer controleerde bleek er een hele reeks Gele vraagtekens te staan bij "overige Apparaten"
ik heb toen maar alles geformateerd en windows XP Pro er opnieuw geinstaleerd.
en alles werkte kon weer op internet en de pc was weer ok.
toen ik de volgende dag de pc opstarte om een extra beveiligings programma te instaleren werkte internet weer niet.
weer op apparatenbeheer gekeken en weer stond er bij Overige Apparaten een geel vraagteken en daaronder bij "PCI Simple Communications Controller" een geel vraagteken en een uitroepteken.
na wat verder zoeken bij eigenschappen zag ik het bericht
de stuurprogramma`s voor dit apparaat zijn niet geinstaleerd (Code28).
heb toen Aida32 geinstaleerd om te kijken wat dit apparaat zou kunnen zijn (ben een noob) het enigst wat ik vond was
"lokatie PCI-Sleuf 1 CPU-Bus 0, Apparaat 9 Functie 0"

omdat ik dacht dat de nieuwe instalatie mischien fout was gegaan heb ik weer een nieuwe instalatie gedaan
dit omdat hij na mijn eerste instal alles toch weer werkte,
maar nee krijg weer de zelfde melding .

mijn vraag nu is hoe kom ik te weten welk apparaat het zou kunnen zijn die de drivers nodig heeft.
is er mischien een programma die mij dit kan vertellen
de pc zit verbonden via een een Sitcom router waar ook mijn pc op zit
windows XP Pro dus en op de kabel

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen beginnen om die apparaten te verwijderen en de pc opnieuw opstarten. De kans is groot dat windows ze opnieuw tegen komt en ze opnieuw install.

Op het moment dat u vlak na de installatie uw pc het wel goed deed(u had dus internet), dan moest er op zijn minst één netwerkkaart die wel door XP kon worden geïnstalleerd en het ander apparaat(modem of netwerkkaart) niet, omdat de daarvoor benodigde driver niet er was. U zou dat apparaat softwarematig moeten uitschakelen en bij een volgende restart van de pc dit apparaat niet te laten installeren, tenzij u de juiste driver wel hebt.

Dennis.

ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de pc open geschroeft
een modum kaart voor de telefoon zat er in die had ik dus niet nodig heb em verweiderd pc even aangeslotene
en het werkt
was dus de telefoon modum die dwars lag

in ieder geval dank voor de reply

PS
heb nog een telefoonmodum te koop :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan