pci controller

• Onderwerp starter Onderwerp starter tonl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tonl

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2004
ik heb bij apparaatbeheer door pci controller een geel vraagteken staan. Ik heb de pci controller al eens verwijdert en dan opnieuw opgestart. Ik krijg dan wel de mededeling nieuwe hardware gevonden maar waar haal ik de software vandaan om de pci controller juist te installeren.

Moederbord Cd-rom ? Of de software voor de drivers voor de kaart in dat pci-slot?

Geplaatst door puppie
--> klik <--

Jammer dat die klik je niet verder gaat helpen ;)
Je zal moeten weten welk merk en type moederbord je hebt en daar dan de juiste drivers voor gebruiken. Dus zoals arre al schrijft, cd-rom van je moederbord of liever nog de site van de fabrikant voor de nieuwste drivers.
Weet je het merk en type moederbord niet probeer het dan te achterhalen met Everest Home edition

hoe kom ik er achter welke software ik moet installeren

ik heb een cd: legend . QDI motherboard utility cd (Ver. 1.0)
Hier staat op: QDI manage easy 1.2 , QDI security easy 1.0, VIA integrated installation utilities, INTEL Bus Master IDE Driver v3.01, PccillinV3.03 (anti virus software, On board device driver VGA,Sound,LAN,SCSI.

moet ik hiervan wat opnieuw installeren??

Laat de computer op de cd-rom zoeken, als deze de nieuwe hardware dedecteerd.

Ik heb de site van QDI bezocht en er kan van alles gedownload worden maar wat moet ik nu downloaden??

groeten

Geplaatst door tonl
Ik heb de site van QDI bezocht en er kan van alles gedownload worden maar wat moet ik nu downloaden??
Heb je geprobeerd, wat ik eerder aangaf?

Heb ik geprobeerd, de pc zoekt ook wel maar ik telkens de bekende melding van dat er niks gevonden kan worden.

Kijk eens wat er gebeurt, als je de volgende dingen van de cd-rom installeerd:
  • VIA integrated installation utilities,
  • INTEL Bus Master IDE Driver v3.01.

bij chpdrv staat de map intel en via. aan map intel zit weer map bmide en map piix4. Beide hebben een setup.
Via heeft een map MVP3. Hieraan zit de map drivers met hieraan de mappen 586XIRQ, IDE MAster, OSR2VXD, Viainf, Win98IRQ.

Verder staat op de cd-rom nog een map dev.drv, PCCILLIN, QME, QSE en Utility. Hieraan zitten ook weer de nodige submappen.

Misschien heb je hier iets aan. Ik heb al wat setups gedaan bij de map intel en via. Nog zonder resultaat.

Geef eens exact op wat voor moederbord je hebt.

staat dit bij apparaatbeheer?

Ik heb wel een beetje inzicht in de pc maar als het op technische dingen aankomt ben ik een leek.

ter aanvulling: ik krijg de volgende melding bij het aanklikken van de pci controller:

Apparaat type: Overige apparaten

Fabrikant:Onbekend

PCI-sleuf 1 (PCI-bus 0, apparaat 9, functie 0)

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

Dit staat niet bij apparaat beheer. Waarschijnlijk kun je met Everest Home Edition(zie link Maestro12) wel zien wat voor moederbord je hebt.
In Everest ga je naar:
Moederbord>moederbord.

Veld Waarde
Moederbord ID 01/29/2002-VT8366-8233-JD6LVC0CC-00
Veld Waarde
Moederbordnaam Chaintech 7VJDA

ik moet helaas even weg, maar misschien heb je wat aan deze informatie.

Ik dacht in ieder geval de middelste.
De bovenste is voor je geluidskaart, en de onderste is de uitgebreide voor je geluidskaart, die heb je niet echt nodig naar mijn idee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan