PCI device

Status
Niet open voor verdere reacties.

friedarotterdam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Ik heb mijn pc opnieuw geinstalleerd maar heb geen cd rom meer van geluidskaart en videokaart. Geluidskaart is voor mij belangrijkste. Heb andere vragen al doorgelopen maar kom er niet uit. Bij systeembeheer staat een geel vraagteken bij PCI device en vraag om software. Ik wil graag weten waar ik deze kan downloaden. Heb wel PCI en DEV nummer maar daar vind ik niks bij google. Heb ook net PC wizard geinstalleerd en daar kom ik ook niet mee uit.

Belangrijk is om het merk en type te achterhalen, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg.

de vraag is hoe ik daar achterkom, ik heb de driverwizard geinstalleerd en heb de aankoopbon over wat er allemaal in de pc zit maar geen idee wat voor omschrijving een geluidskaart heeft want er staat niet letterlijk geluidskaart op maar allerlei technische taal.

ik denk dat ik het gevonden heb zou het kunnen zijn intel ICH 6 audio device want dat geeft die pc wizard aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou de kaarten er even uithalen en kijken of je iets van gegevens kan vinden.

Staat er niets belangrijks op vermeld, dan is de kans erg klein dat het ooit gaat werken.

Er bestaat wel software zoals Everest , Belarc , SiSoft Sandra die heel veel informatie over de hardware over je PC kunnen melden.
Maar als het om een kaart gaat waar niets op staat, zal dit een kaart uit het verre oosten zijn van een nietszeggend merk en zal ook niet door dit soort programma's gevonden worden.

ik denk dat ik het gevonden heb zou het kunnen zijn intel ICH 6 audio device want dat geeft die pc wizard aan.

Sorry, maar aan deze info heb je niets.
Fabrikant en type moet je hebben.

On-Board Device Information :
Device : Intel GMCH AGP Graphics Controller (Video)
Device : Intel 82562 Ethernet Device (Ethernet)
Device : Intel ICH6 Audio Device (Sound)

Slots Information :
Slot PCI : Available (32-bit) 3.3v
Slot PCI : In Use (32-bit) 3.3v
Slot PCI-Express : Available () 3.3v
Slot PCI-Express : Available () 3.3v

External Connectors :
Mouse : PS/2
Keyboard : PS/2
Serial 16550A Compatible : DB-9 male
Parallel ECP/EPP : DB25 female
USB : Access Bus (USB)
Video : DB-15 female
Network : RJ-45
Audio : Mini-jack (headphones)
FireWire (IEEE P1394) : 1394

Internal Connectors :
J1A1 :
J1A1 :
J2A1 :
J3A2 :
JA6A1 :
JA6A1 :
J3A1 :
J5A1 :
J5A1 :
JA6A1 :
J4A1 :
J4A1 :
J4A1 :
J5A1 :
J5B1 - +12V :
J4J1 - FDD : On Board Floppy
J6J1 - PRI IDE : On Board IDE
J9C1 - CDIN : On Board Sound Input from CD-ROM
J8B2 - SPDIF :
J9J4 - FRONT PANEL HDR :
J1F2 - CPU FAN :
J8E1 - FNT PNL 1394 1 :
J8E2 - FNT PNL 1394 2 :
J8J2 - FRONT CHASSIS FAN :
J5B2 - REAR CHASSIS FAN1 :
J11A1 - REAR CHASSIS FAN2 :
J8J4 - BIOS CONFIG :
J8A2 - FP AUDIO : Proprietary
J9G2 - FRONT PANEL USB1 :
J9H2 - FRONT PANEL USB2 :
J3J1 - PS :
J7H1 - CH INTR :
J8H2 - SCSI :
J9H3 - SATA 0 :
J9H4 - SATA 1 :
J9J1 - SATA 2 :
J9J2 - SATA 3 :

System Configuration Options :
Option #1 : To Be Filled By O.E.M.
Option #2 : To Be Filled By O.E.M.
Option #3 : To Be Filled By O.E.M.

Zie jij hier wat bij staan waarvan je zegt dat is het?

Nee sorry, ik kan er helemaal niets mee

Kijk sisoft sandra geeft bijvoorbeeld hier dze info over de Videokaart van de Pc waar ik nu achter zit.
Je zou het ook eens met zo'n programma kunnen proberen.

sisoft.jpg

Wat ik hierin nog mis is de vraag of het een 'merk'pc is - bv Dell, HP, Packard Bell etc. Meestal zijn op de site van deze fabrikanten de drivers wel te achterhalen. Of anders contact opnemen met de fabrikant voor een kopie van de driver-cd.

Alternatief voor merkloze pc: bv Everest om de juiste naam van je moederbord en/of losse geluidskaart te weten te komen, dan kan je op die manier verder zoeken. Niet altijd met evenveel resultaat, maar het proberen waard.

(Als ik google op Intel ICH6 audio lijkt het om een onboard kaart te gaan)

met mijn zeeeer beperkte pc kennis heb ik het gevonden, met de pc wizard gevonden wat voor kaart er in zat, het bleek een intel kaart te zijn, dat bij google ingetikt en daar de driver gedownload, iedereen bedankt voor alle tips

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan