PCI -e 2 of 1 voor videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat er een misverstand is. Jullie hebben het over de 5750 terwijl ik voor een 5770 ga. Op tweakers ( 121-141) heb ik de goedkoopste genomen, met verzendkosten en dan kom ik op dezelfde prijs als in de winkel (139 euro).

Vandaar mijn vraag of ik iets over het hoofd zie?

Laatst bewerkt:
Jij hebt vast niet op "clubje" geklikt hierboven. (Omdat je over 'jullie' spreekt...........) Hierboven staat toch écht een 5770.

Ook ik heb weer met mijn neus gekeken. Daar komt ook nog 9,95 bij en dan is het totaal 136 euro. Heb hem zojuist toch maar in mijn woonplaats besteld, ook op voorraad dus het weekend uitproberen.

Komt nog een klein vraagje: heb een 24 inch full HD monitor (Samsung P2450H), staat nu op 1920X1080, is dit de beste keuze?

Laatst bewerkt:
Met de juiste drivers de (native) hoogste resolutie kiezen is voor vele mensen vaak het prettigste.

Even opgezocht en dat is dus 1920x1080, weer wat geleerd.
Helaas had de winkel de verkeerde Asus, is nu besteld.

Is dat op te zoeken? Volgens mij geldt nog steeds wat ik in mijn vorige bericht al schreef, maar dat is geen kwestie van moeten, het is louter wat het oog van een mens als prettig ervaart. Voor hetzelfde geld zouden jouw ogen een tandje minder (dus iets grotere tekens) prettiger hebben gevonden.

Gegoogled en ben verschillende artikelen tegen gekomen. Ik vind het iig prettig lezen.

Blijkt dat het type videokaart niet of moeilijk te verkrijgen is. Nu kan ik hetzelfde merk van een latere productielijn krijgen: Asus EAH5770/2DIS/1GD5/V2 ook 139 euro en op voorraad. Heeft zelfde specs en met powertweak, volgens mij is alleen de ombouw om de kaart zelf aangepast.

Wordt mijn eerste Ati, hoop dat installatie geen problemen geeft. Zal drivers Nvidia verwijderen, kaart erin en vervolgens nieuwe driver installeren. Er werd mij verteld dat het regelmatig gbeurde dat je een nieuwe Vista instal moet doen, omdat het niet goed zou kunnen gaan.

Laatst bewerkt:
Ik zal het wel zien. Viel me wel op dat de driver samen met nog wat software maar 69 mb groot was, terwijl nvidia forceware vaak grote bestanden zijn.

De ASUS 5770 gehaald en mijn 8600GTS vervangen, volgens de handleiding op de site. Was eenvoudig. Was even bang dat de kaart te dik was, maar viel precies over het witte slot op mijn mobo. Kaart is 2x zo dik en wat is deze stil. Dacht dat mijn pc niet opstartte, middels smartdoctor heeft ASUS een overclockprogje bijgevoegd, waarbij je het voltage kunt verhogen en de garantie gewoon blijft bestaan. Op guru3d staat daar een artikel over.
Crysus is nu gewoon te spelen, tot zover zeer tevreden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan