PCI-E overklokken.

• Onderwerp starter Onderwerp starter JuanG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JuanG

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Hallo ik heb de vraag of je je videokaart nog iets verder kan overklokken als je de pci-e(br) inde bios verhoogd? kan dat ? en zoja wat is max. voltage/(moederbord is Asus Crosshair II Formula.

kun je niet veter je videokaart zelf overclocken? Je moederbord kan ernstig beschadigen als je met het voltage rommelt.

Hoi !

Je geeft niet aan welke graka het betreft, maar met dit: http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner programma kun je prima beginnen voor nVidia.

Voor ATi kun je met CCC ook prima klokken (overdrive aktiveren).

Greetz,

Harry.

Hallo harry,
mijn graka is een Nvidia 250GTS, ik ben bekend met rivatuner ik heb het al meerdere malen toegepast op mij 250GTS en heb goede resultaten behaald alleen ik heb dus de vraag of ik ook noch een tandje extra kan nemen door de pci-e bridge te verhogen(voltage dus)
:thumb:

Hoi !

Tja, gewoon met 0,1 V proberen, en temp. in de gaten houden !

Greetz,

Harry.

hallo bedank tvoor de reactie, mara ik weet dus niet wat mijn standaard pci-e voltage is van mijn pci-e sloten

Moederbord: Asus Crosshair II Formula.

Hoi !

Standaard PCi-express voltage is 1,5 V.

Let wel: via het PCi-Express slot wordt standaard 1,5 Volt geleverd, dit geldt niet voor de 6-delige PCi-expres stekker(s).

Greetz,

Harry

PCI-e voltage

Hallo ik heb de vraag of je je videokaart nog iets verder kan overklokken als je de pci-e(br) inde bios verhoogd? kan dat ? en zoja wat is max. voltage/(moederbord is Asus Crosshair II Formula.
Iemand moet mij maar coriseren als ik het fout heb.
Ik heb ergens gelezen dat als je de voltage gaat verhogen van je pci-e dat je te maken kan krijgen dat je hd raar gaan doen en dat je corrupte data kan krijgen.

Hoi !

Dat is niet correct: kijk bijv. bij de nieuwe MSI-Hawk: http://www.tweaktown.com/reviews/3124/msi_radeon_hd_5770_hawk_1gb_video_card/index.html
Deze kaart heeft zelfs punten waarop je de voltage met 'n multimeter kunt uitlezen !

Ik heb m'n eigen HD 4850 ook 'n beetje gekieteld: (GPU-klok 700, memory 1150), Zalman koeler geplaatst, voltage verhoogd naar 1.6 V zonder enig probleem.

Kaart loopt als 'n zonnetje !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan