Pci-e probleem, is het de blauwe of de witte.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broertjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Ik heb de volgende configuratie;

1 x Asus Striker 2 Formula Rev. 1.03G
1 x Intel E6850 3 GHz.
1 x Asus EN8800GT - G92GT Chip - Ondersteund Pci-e 1.1 en Pci-e 2.0
1 x Kingston KHX6400D2LLK2/2GN = 2 x 1 GB
1 x Zalman Heatpipe Cooled 600W Power Supply ATX 2.2
1 x WD Caviar SE16 WD3200AAKS 320GB (SATA II, 16MB)

Mijn vraag is,

Op de Striker 2 Formula zijn 2 blauwe Pci-e sloten 2.0 en 1 wit Pci-e slot 1.1
Ik heb 1 Asus EN8800GT video kaart en wanneer ik deze in 1 van de blauwe sloten steek loopt de computer vast, als ik hem in het witte slot stop draait alles OK en heb ik geen problemen.

Is dit normaal?

Dat als je 1 video kaart hebt, je deze in het witte slot stopt en als je 2 video kaarten hebt je deze in de blauwe slot’s stopt.

Of, is het moederbord of de video kaart kapot?
Of, moet ik in de bios wat settings veranderen zodat de blauwe sloten 1 video kaart accepteren?
Of, is daar een ander probleem wat ik over het hoofd heb gezien?

Met de hoop dat je me kan helpen,

Laatst bewerkt:
dat klopt ja want jou 8800gt heeft waarschijnlijk geen pci-e 2.0 ondersteunign vandaar dat hij in het witte slot moet;)

deze moet in het eerste slot dicht bij de cpu
normaal is het dus niet de wite pci slot is trouwens 8x terwijl de blauwen 16x is die zijn dus 2x zo znel als de witte pci-e 8x slot
het kan zijn dat je de bios instellingen eens moet na lopen misschien dat daar iets niet goed staat.
heb je wel de extra stroom aansluiting aan gesloten aan je 8800 kaartje want zonder geeft diet ook raare problemen.

Laatst bewerkt:
dat klopt ja want jou 8800gt heeft waarschijnlijk geen pci-e 2.0 ondersteunign vandaar dat hij in het witte slot moet;)

waar heb je die wijsheid vandaan ?

pci-e 1 kan op een pci-e 2 slot de kaart presteer wel wat minder.

Laatst bewerkt:

Dat zou betekenen dat de vidrokaarts defect is, want het is een van de laatste versies en met G92 GPU.

normaal is het dus niet de wite pci slot is trouwens 8x terwijl de blauwen 16x is die zijn dus 2x zo znel als de witte pci-e 8x slot
het kan zijn dat je de bios instellingen eens moet na lopen misschien dat daar iets niet goed staat.
heb je wel de extra stroom aansluiting aan gesloten aan je 8800 kaartje want zonder geeft diet ook raare problemen.

Ja de extra stroom aansluiting is aangesloten !

Niet waar, het witte slot is ook een PCI E 16 x slot. Bovendien is een slot van 16 x niet 2 x zo snel als een 8x slot. Het kan wel meer bandbreedte leveren, maar maakt het niet automatisch 2 keer zo snel.

Meestal staat op het mobo bij de slots ook heel duidelijk wat het primary slot is.

Nog een mogelijkheid;

Heb ik misschien een zwaardere voeding nodig als ik de videokaart in een blauw slot stop, omdat die dan van 8 X naar 16 X gaat ?

Nu heb ik op de Zalman 600, 4 X een +12 volt lijn van elk 16 Amperre.

nee, dat is voldoende.

Op het moederbord staat het bovenste ( blauw ) Pci-e slot als nr. 1, de onderste ( blauw ) als nr. 2 en de midelelste ( wit ) als nr. 3

Maar dan toch als ik het bovenste ( blauwe ) slot of onderste ( blauwe ) gebruik ( 1 ) dan loopt de computer vast.

Laatst bewerkt:
Vreemd, maar niet geheel onmogelijk. Heb je een andere kaart die je in een blauw slot kunt proberen? Verder zal het voor de prestaties geen bal uitmaken hoor.

Vreemd, maar niet geheel onmogelijk. Heb je een andere kaart die je in een blauw slot kunt proberen? Verder zal het voor de prestaties geen bal uitmaken hoor.

Nee helaas niet.

Het punt is dat ik wil weten of dat het moederbord defect is en/of de videokaart, of geen van beiden.

Mag er ook een standaard Pci video kaartje in ?

Je hebt overigens gelijk, ze zijn alle 3 Pci-e 16 X.

Laatst bewerkt:
Nee helaas niet.

Het punt is dat ik wil weten of dat het moederbord defect is en/of de videokaart, of geen van beiden.

Mag er ook een standaard Pci video kaartje in ?

Je hebt overigens gelijk, ze zijn alle 3 Pci-e 16 X.

Ik ben even de handleiding aan het downloaden. Even kijken wat daarin staat over de aansluiting van deze kaarten.

Mijn oplossing; ASUS Striker 2 Formula met 1 videokaart.

Haal eerst de nieuwste drivers voor het moederbord en de videokaart, op dit moment zijn dat versie;

Striker 2 Formula Nvidia Chipset Driver Package WHQL V9.46 for Windows XP.

SoundMAX ADI1988 Audio Driver V5.10.1.6310 WHQL for Windows XP

EN8800GT Driver 175.16 geforce winxp 32bit english whql

Specificaties van mijn systeem.

ASUS - STRIKER II FORMULA / Bios versie vanaf 0902 tot en met 1303 op dit moment / INTEL - E6850 - 3 GHz / ZALMAN - Ultra Quiet CPU Cooler CNPS9500 LED / 1 ASUS - EN8800 GT / KINGSTON - KHX6400D2LLK2/2GN - 2 x 1 GB - Qualified by ASUS / ZALMAN - ZM600-HP - Heatpipe Cooled 600W Power Supply (ATX2.2) / WINDOWS XP Home edition 32Bit - Service pack 1,2 and 3 / Niet overgeklokt - Draai op standaard snelheden.

Ik draai dus met Bios versie 1303, alle latency en volt instellingen op “auto”

Mijn geheugen zit in de blauwe slots, 2 x 1 GB.

Ik had mijn video kaart in het eerste (bovenste) Pci-e slot zitten en dat bracht uitsluitend ellende, (zo ook in het onderste Pci-e slot), 5 weken lang, van alles geprobeert ik voel me inmiddels ICT-er, ik heb nog nooit zoveel onzin en zinvolle dingen gelezen.

Maar nu aan de slag !

Doe de videokaart in het middelste Pci-e slot.

Doe je geheugen in de blauwe slots.

Installeer Windows helemaal opnieuw samen met de nieuweste drivers en het wonder openbaart zich, bij mij, ik hoop bij jou ook dus !

Ik draai nu eindelijk stabiel en rokvast !

ZO DAT WAS GISTEREN !

NU VANDAAG...., het bleek dus dat mijn practige EN8800GT KAPOT was, mocht en heb deze dan ook omgeruild voor een nieuwe en nu...... draait het egt zoals het hoort, in het bovenste Pci-e slot ( blauw ), met een bandbreedte van 5000 inplaats van 2500 vlekkeloos , wel even Windows en de rest geheel opnieuw installeren maar...... dan heb je ook wat, in mijn geval na 5 en 1 halve week zoeken en proberen.

Het ASUS materiaal is dus goed ontworpen en werkt dus zoals belooft er kan zo nu en dan natuurlijk altijd een fabriekskindje bij zitten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan