PCI-e x16 2,0?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisik

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Berichten
67
Hallo Beste leden ik heb even een vraag

Ik heb thuis in me pc zitten een 8500GT met een pci-e x16 slot, maar nu wil ik die upgraden. Maar op me moederbord zit alleen een pci-e x16 op kan ik daarop een videokaart met een aansluiting van pci-e x16 2.0 aansluiten of geeft dat problemen

Bvd. Dennis

Van Alternate kreeg ik terug:
Geachte meneer/mevrouw, U vroeg ons onlangs via de mail of het mogelijk is een PCI-e x16 2.0 kaart aan te sluiten op een PCI-e x16 slot.Ik heb dit voor u nagekeken en het blijkt dat dit helaas niet mogelijk is aangezien PCI-e 2.0 een vernieuwde techniek is.Hierdoor is het dus niet mogelijk deze type kaarten aan te sluiten op uw PCI-e x16 sloten, simpelweg omdat de nieuwe kaarten een ander formaat hebben. Mocht u nog verdere vragen hebben dan kunt u altijd even bellen met een van onze medewerkers op telefoonnummer: 0180-440844.Wij hopen u voldoende geinformeerd te hebben,

Maar zelf heb ik ergens gelezen op meerdere forums dat

Ik heb bij meerdere forums gekekeken
Het formaat is in principe het zelfde als mijn 8500GT en de 8800GTX die wel een 2,0 heeft.
Het is alleen zo dat de bussnelheid die kan bereikt wordt teruggeschroefd wordt naar pci-e x16 omdat de 2,0 een hogere busbreedte kan verstaan
Dus in prinicipe zou de 8800GTX met de nieuwe 2,0 technologie wel in mijn pci-e x16 slot kunnen alleen behaald het dan niet de gewenste snelheid die de kaart kan bereiken.

Wie heeft nou gelijk en stel ik wil een 8800GTX 2,0 kopen kan die dan op mijn moederbord en werkt dat prima

Bvd. Dennis
 
Laatst bewerkt:
http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

PCI-SIG announced the availability of the PCI Express Base 2.0 specification on 15 January 2007.[8] PCIe 2.0 doubles the bus standard's bandwidth from 0.25 GByte/s to 0.5 GByte/s, meaning a x32 connector can transfer data at up to 16 GByte/s in each direction.

PCIe 2.0 is backward compatible with PCIe v1.x. Graphic cards and motherboards designed for v2.0 will be able to work with v1.1 and v1.0. In some cases it is possible that a PCI-E 2.0 card will not work correctly on a PCI-E 1.0a slot. This is only limited to certain video cards.

The PCI-SIG also said PCIe 2.0 also features improvements to the point-to-point data transfer protocol and its software architecture.[9]

In June 2007 Intel released the specification of the Intel P35 chipset which does not support PCIe 2.0 only PCIe 1.1.[10] Some people may be confused by the P35 block diagram[11] which states the Intel P35 has a PCIe x16 graphics link (8 GB/s) and 6 PCIe x1 links (500 MB/s each), for simple verification one can view the P965 block diagram which shows the same number of lanes and bandwidth but was released before PCIe 2.0 was finalized. Intel's first PCIe 2.0 capable chipset is the X38 and boards are already shipping from various vendors (Abit, Asus, Gigabyte) as of October 21, 2007.[12] AMD started supporting PCIe 2.0 with its RD700 chipset series. NVIDIA has revealed that the MCP72 will be their first PCIe 2.0 equipped chipset.[13] The specification of the Intel P45 chipset includes PCIe 2.0 .
 
Laatst bewerkt:
Sorry maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden zo'n natuurtalent ben ik niet in engels

Dankje ;) ik ga even dit goed doorlezen kijken of ik er wijzer van wordt
 
Laatst bewerkt:
In some cases it is possible that a PCI-E 2.0 card will not work correctly on a PCI-E 1.0a slot. This is only limited to certain video cards.

Dus in de meeste gevallen ondersteunt een moederbord met x16 een kaart met x16 2,0 wel en in een uitzondering niet

als ik het goed begrijp

En hoe zit dat met de xfx 8800gt xxx alpha dog weet iemand daar wat van ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan