pci en onboardsound onder vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
met de lvdrvunipack heb ik in vista geluid op front en rear voor de pci kaart, maar geen surround
met de onboard wel, maar dan verlies ik weer mijn ingangen, deze worden dan surround, center en bass.
bij gebruik van de on-boardkaart kan ik de pci kaart niet gebruiken, hoewel ze ingeschakeld is.
ik heb de pci altijd als standaard owv de ingangen, wil ik surround, dan moet ik overschakelen naar de on-board door deze als standaard in te stellen.
bij de oudere windowsversies van se tot xp kon je de ene kaart gebruiken voor surround, en de andere voor opnames, zonder steeds met de instellingen te moeten prutsen.
waarom gaat dat niet bij vista, is dat door de nieuwe technologie?:confused:

Nou eerlijk gezegd dacht ik dat het nooit verstandig was om onboard geluid met een geluidskaart te combineren,
zover mijn kennis strekt is het algemene advies om dan de onboard geluidschip uit te zetten in het bios
Zit je met dubbele drivers en kans op conflicten.
Jij hebt blijkbaar een andere ervaring.
Over welke geluidskaart hebben we het precies en om en wat voor onboard geluid?
mvg leo

Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat er geen conflicten zijn als je pci-kaart een verschillend merk is dan de on-board.
Mijn schoonbroer heeft ook altijd beide kaarten opstaan.
Wat belangrijker is bij vista, is dat ik voor mijn sound- en videokaart moet kiezen tussen de vistadrivers v d fabrikant, of de microsoft updates voor deze apparaten.
Hiertussen zijn er altijd conflicten, meestal gepaard met crashes.
Het is wel jammer dat afspelen en opnemen met 1 en dezelfde kaart moet onder vista, dat is ooit anders geweest.
alles goed hier, ik ben nu ook weer muziek aan het spelen vanaf hd met mijn pci kaart
in het verleden nooit probs gehad.
gewoon afspeelapparaten en opnameapparaten instellen en klaar.
ik ken het bewuste advies al langer.
misschien is het combineren niet meer mogelijk om vista zo stabiel te maken als het nu is?
mijn mb is asus M2NPV-VM, mijn pci is de rolls royce van 1997-1998
creative soundblaster live 64 gold edition model ct4620 (of was het ct4260?) ben ik vergeten
is niet te zien met lavalys.
als nodig doe ik mijn kast even open

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan