PCI Ethernet Controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pluum

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Berichten
5
Ik heb het volgende probleem:

Ik wil via mijn pcmcia 10/100 network card, intellinet, een internetverbinding tot stand brengen op mijn Toshiba 4000 CDT, waar windows 98 op zit. Alles ziet er goed uit: herkenning van de kaart, lichtjes branden.

Maar krijg de melding bij apparaatbeheer onder overige apparaten: PCI Ethernet Controller, geen stuurprogramma, code 28. Heb al van alles gezocht op internet. Geprobeerd een programma van internet te halen, op een cd gezet en op de andere computer geprobeerd te openen. Maar het lukt niet. Geen idee waar ik nu precies moet zoeken en wat ik nu nog kan doen.

Heb het ook nog geprobeerd met een sohoware-card, maar als ik die erin steek, krijg ik niet de juiste lichtjes, dus ben ik nog verder van huis. Iemand een idee?

Groeten van Pluum
 
Welkom

Pluum welkom op Helpmij.

Helaas zal ik wat meer info nodig hebben.

Download EverstHome (is niet meer op de officiële site te vinden), en kijk wat hij zegt.

Hij geeft ook vaak een link naar de site voor drivers (helaas niet altijd goed).

Eric.
 
Welke ?

Kijk hier eens, welke heb je dan ?

Eric.

Ga naar "Network adapters", >>PCMCIA en klik op support.
dan "PCMCIA network cards" onder "Product Drivers/Manuals"
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Drivers intellinet.jpg
    Drivers intellinet.jpg
    31,7 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Voordat ik met Everest aan het werk ben gegaan heb ik het volgende gedaan:

1. Bij intellinet-network voor de volgende download gekozen: I-Card PCM-100/503594 en op cd gebrand
2. Network Card en RJ45 aangesloten op de Toshiba 4000 CDT en opgestart (alle lichten o.k.)
3. Bij overige apparaten PCI Ethernet Controller aangeklikt en op stuurprogramma bijwerken geklikt
4. Toen moest ik kiezen: Heb gekozen voor netwerkadapter en PCMCIA 10.100M Fast Ethernet Card
5. Vervolgens laten zoeken op de gebranden cd in de map win98
6. Na 3% bij kopieren bestanden vroeg hij om een windows98-cd en heb ik die erin gedaan
7. Vervolgens kreeg ik de volgende melding vele keren: "Uw systeem bevat een bestand in een andere taal of met een andere code tabel dan het bestand dat wordt geleverd bij windows98. U wordt aangeraden het huidige bestand te behouden. Telkens heb ik op ja gedrukt. (windows98 op computer in Nederlands en waarschijnlijk cd windows98 in het Engels) Dit gebeurde bij: msafd. dll, mswsock.dll, mswsosp.dll, raplib.dll, routetab.dll, rsvpsp.dll, vdhcp.386, vip.386, arip.exe, ftp.exe, ipconfig.exe, netstat.exe, ping.exe, route.exe, rsvp.exe, telnet.exe, tracert.exe, winipcfg.exe
8. Daarna volgde: Dit apparaat heeft een probleem, maar windows kan niet vaststellen wat het probleem is
9. Daarna volgde een foutmelding rundll32

PCMCIA 10/100M Fast Ethernet Card stond nu wel bij de netwerkadapters, maar met een geel uitroepteken.

Ik merkte ook nog iets anders op in apparaatbeheer. Onder netwerkadapters staat PCMCIA-socket. Daarin staat twee keer Toshiba ToPIC97 CardBus Controller. Als ik beiden uitschakel branden de lichtjes niet meer op de network card. Als ik er weer een inschakel branden de lichtjes weer wel.

De gevraagde gegevens via Everest kon ik helaas niet overzetten naar deze computer en moest ze daarom overtikken. Hier een gedeelte, hoop dat je daar wat aan hebt:

Computer:
- besturingssysteem: microsoft windows 98
- DirectX: 4.09.00.0902 (directx 0.ob)

Moederbord:
- CDU: Intel Pentium II, 116 Mhz (3,5x33)
- moederbordnaam: onbekend
- moederbord chipset: Intel 82440 BX/2x
- Systeemgeheugen: 64 Mb (Soram)
- BIOS type: Toshiba 11/17/98

- Communicatiepoort: Communicatiepoort (com1)
- Communicatiepoort: Virtuele infraroodpoort (com)
- Communicatiepoort: ECP-printerpoort (LPT1)
- Communicatiepoort: Virtuele Infraroodpoort (LPT)

Scherm
- Videokaart: Chips + Technologies 65555 PCI (2MB)
- Monitor: Toshiba Internal 800x600 Panel

Multimedia
- Geluidskaart: Yamaha Audio (1)

Opslag
- IDE apparaat: Intel 82371 AB/EB PCI Bus Master IDE Controller
- IDE apparaat: Primaire IDE Controller (dubbele fifo)
- IDE apparaat: Secundaire IDE Controller (dubbele fifo)

Diskettestation: Generic Nec Floppy disk
Harde schijf: Generic IDE Disk type 01
Optisch station: TEAC CD-224E (24x cdrom)

Smart Status
- Harde schijf: onbekend

Partities
- C: (FAT32): 2063 Mb (1281 Mb vrij)

Invoerapparaten
-toetsenbord: standaard (101/102 toetsen) of Microsoft Natural toetsenbord
- muis: PS/2 compatibele muispoort

Netwerk
-Netwerkkaart: PPP adapter
PPP adapter

Peripherie-apparaat
- USB1 apparaat: Intel 82371 AB/EB PIIx4- USB Host Controller

Netwerk:
- Windows netwerk - PPP adapter
PPP adapter
- PCI/PNP network: Realtek RTL8139 PCI Ethernet Adapter (A/B/C)

Oké, jullie zijn weer aan zet. Het gaat dus om de Intellinet PCMCIA 10/100 network card, 10BaseT/100BaseTX Ethernet Mobile Adapter, complies with FCC Part 15B rules op een toshiba 4000 CDT laptop met windows 98.

Groeten van Pluum
 
Daar ben ik nog een keer,

Het ziet er nu allemaal goed uit. Bij de netwerkadapters staat nu Realtek 8139-series A/B/C 8130 PCI Fast Ethernet NIC en het apparaat werkt correct. In het netwerk het protocol ingevuld IP-adres, Subnetmask, Gateway, DNS en alternatieve DNS. Bij verbinding internet aangeklikt "verbinding met het internet via een local area network en bij proxyserver "verbinding maken via een proxyserver" met het adres en poort, niet aangevinkt "proxyserver niet gebruiken voor lokale adressen.

Maar hij wil het internet niet op!

Verschillende dingen weer aan- en uitgevinkt, maar niks wil helpen. Verder dacht ik nog dat ik misschien de NetBIOS-ondersteuning moest inschakelen, maar "NetBIOS activeren via TCP/IP" kan ik niet aan- of uitzetten.

Eventueel staat er nog iets bij internetverbinding verkeerd, maar ik zou niet weten wat.

Ik snap het niet meer.

Pluum
 
Indien je router en/of modem gebruikt die de DHCP heeft aanstaan, hoef je helemaal geen ip adres in te vullen, die krijg je dan toegewezen, alleen een dns van de ips zou kunnen, indien het een router is en Chello, b.v., zul je ook het macadres van de netwerkkaart moeten gebruiken, in de router, waarmee de boel is geconfigureerd, maar ja, daar vertel je verder niets over.
 
Ik heb een tsunami mp.11 verbinding (http://www.multicap.be/nl/uk/Tsunami_MP11.shtml) en heb altijd bij elke computer deze gegevens die ik via mijn provider heb gekregen moeten invullen om een internetverbinding te krijgen. En dat werkte altijd.

Het verschil is nu dat ik nu op een oudere laptop (pentium II, 116 Mhz, windows 98 met behulp van de network card) met die tsunami een internetverbinding wil bewerkstelligen. Al die andere computers (pentium III en IV) hadden windows xp en een RJ45 aansluiting en dat ging dus zonder problemen. Misschien ligt het daaraan?

Maar ik laat me niet uit het veld slaan. Het moet toch een keer lukken.

Pluum
 
Even een opmerking, je comp is ook niet goed geconfigureerd, een Pll op 116mHz, is natuurlijk niet correct.

Die zou op 3,5 x 100 moeten staan, want het is denkelijk een Pll350.

Tevens heb je het over een pcmcia netwerkkaart en een Realtek netwerkkaart, da laatste zit denkelijk on board, en de tweede probeer je nu ook te gebruiken?

Ook zou ik willen weten hoe je nu, en waarmee je verbinding maakt, via een router of rechtstreeks op de modem, en is dat een ADSL of een kabelmodem.
 
Wij wonen in the middle of nowhere, geen kabel of telefoon hier mogelijk. Alles doen we hier met behulp van een generator. Ik heb zelf nooit goed begrepen hoe de verbinding tot stand komt, maar in ieder geval hebben we ontvanger op het dak staan die signalen uitzendt naar een of andere paal in de buurt en die komt dan weer bij de provider terecht. Heb altijd gedacht dat dat via satelliet ging. In ieder geval wireless dus.

Dit is in ieder geval de kaart waar ik de RJ45 op aansluit: http://www.intellinet-network.com (PCMCIA 10/100 van Intellinet Ethernet 32 Bit PC Card). Ik heb een software cd gevonden met mobile adapter en die zorgde ervoor dat bij de netwerkadapters Realtek 8139-series A/B/C 8130 PCI NIC kwam te staan en ik de eigenschappen voor het protocol kon gaan invullen.

Met behulp van Everest Home Edition zie ik achter CPU Type staan: Intel Pentium II, 116 Mhz (3.5x33)

Pluum
 
Co-Co-Comment

Is je frontside bus echt maar 33, dan verbaast het mij dat die kaart het überhaupt doet.

Je hebt niet perongeluk in het bios zitten rommelen, want ik herinner me alleen dat soort Toshiba's met floppen en eventueel een HDD van 10 MB als optie.

Om een lang verhaal kort te maken, als 33 echt je FSB is, kan je het denk ik vergeten. Sorry.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan