038soldier
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 dec 2006
Hoi,
dit las ik hier:
Terugwaartse compatibiliteit pci express 2.0 niet perfect
Ik snap uit de reacties niet of er nou 1 of 2 sloten met pci-express 2.0 zijn ondersteund.
Heb morgen of overmorgen een P5KC in mijn bezit en stel dat ik er 2 kaarten in wil zetten die pci-express 2.0 vereisen, kan ik er dan een Crossfire-opstelling van maken of gaat er 1 kaart dan maximaal in ?
Alvast bedankt voor de reacties:thumb:
dit las ik hier:
Terugwaartse compatibiliteit pci express 2.0 niet perfect
Pci express 2.0 blijkt in tegenstelling tot eerdere berichten niet altijd goed samen te gaan met de eerste versie van de standaard. Alleen moederborden die versie 1.1 ondersteunen kunnen ook met de nieuwe generatie overweg.
Deze beperking wordt aangestipt in een faq op de website van Asus. Hoewel de 1.1-specificatie al ruim twee jaar oud is en daardoor over het algemeen goed ondersteund wordt door het huidige aanbod van moederborden, geeft een splinternieuwe plank nog steeds geen garantie op een naadloze overstap. De pci-splitter die Asus gebruikt op zijn 'Blitz'-moederborden met Intels P35-chipset ondersteunt bijvoorbeeld maar aan één kant versie 1.1. Het secundiare x16-slot moet het doen met versie 1.0, waardoor het geen 2.0-kaarten zal slikken.
Volgens de website van Asus zal het systeem geen schade oplopen als er per ongeluk toch een 2.0-kaart in het slot wordt geduwd, maar het systeem zou hem dan simpelweg niet herkennen. Hoewel het niet waarschijnlijk lijkt dat heel veel mensen hier last van gaan krijgen, is het voor tweakers die graag knutselen aan high-end gamesystemen toch zeker iets om op te gaan letten.
Ik snap uit de reacties niet of er nou 1 of 2 sloten met pci-express 2.0 zijn ondersteund.
Heb morgen of overmorgen een P5KC in mijn bezit en stel dat ik er 2 kaarten in wil zetten die pci-express 2.0 vereisen, kan ik er dan een Crossfire-opstelling van maken of gaat er 1 kaart dan maximaal in ?
Alvast bedankt voor de reacties:thumb: