PCI express 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joerii14

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
hallo,

ik zou graag de GeForce 9800 GT 512MB PCI-E aanschaffen maar er staat bij : interfacetype PCI Express 2.0 x16.
nou had ik in mijn computer PCIex16 zou deze kaart erin passen of kan iemand me uitleggen wat PCI express 2.0 x16 betekent.

mvg,

Joeri van Grimbergen.

dit heb ik even zelf gevonden maar word er niet echt wijzer op:

Expansion Slot(s) 1 processor - Socket AM2
4 memory - DIMM 240-pin
1 PCI Express x1
1 PCI Express x16
2 PCI

Wat ik zo terug kan halen is dat een PCI-E 2.0 videokaart op een PCI-E 1.1 bord zou moeten werken, met 1.0(a) zijn wel weer problemen kan ik mij herinneren.
Nog meer info te vinden op:
http://www.hardware.info/nl-NL/arti...g_meer_bandbreedte_voor_uitbreidingskaarten/1

Dus of het werkt dat weet je wanneer je weet welke PCI-E versie jij hebt, even spitten in de handleiding van je moederbord en misschien staat het ook wel op het moederbord geprint.

Die info had ik ook gevonden, wordt je inderdaad niet veel wijzer van.

Al zou dat zo zijn, is dat van belang in dit geval ?

Het hangt er vanaf hoeveel lanes je chipset ondersteund, aan de hand daarvan krijg je bijvoorbeeld wanneer je SLI/Crossfire gebruikt een 16x/16x opstelling of een 8x/8x wanneer je moederbord niet genoeg lanes heeft om de videokaarten de volledige bandbreedte te geven die ze aankunnen.
Videokaarten zijn altijd x16 zover ik ze ken, dus kan ik je opmerking Joshua niet helemaal volgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan